måndag 11 juli 2011

Intet nytt

På östkusten intet nytt, dagarna rullar på eeeeextremt långsamt. Känns som jag fick plus för ungefär tre år sedan och det är helt obegripligt hur jag bara kan vara i vecka 6+2 idag!

Obegripligt I tell you!

Men bara två dagar kvar på jobbet nu. Man kan förvisso inte beskylla mig för att jobba ihjäl mig heller. Idag har jag jobbat hemma, men mycket av dagen försvinner när man måste vila lite då och då för att inte tala om att äta varannan timme för att inte börja må illa. Hur gör folk som har såna jobb som är lite "jobbiga"? Såna man inte kan gå ifrån en stund? Jag mår ju dessutom fint i jämförelse med andra! Jag är bara skittrött och måste äta en massa.

Stackars, stackars dom...

För övrigt känns det inte direkt som ett problem att gå upp i vikt längre. Måste jag fortsätta äta i den här takten kommer jag väga 124 kilo om åtta månader sådär. Och vad som helst duger inte heller. Nejnej... Helst fet, varm mat. Typ hamburgare... Jag gjorde egna hamburgare ikväll. Med hembakat bröd och egengjord (liiite nyttigare) coleslaw... Mmmmm. Nåja, det är ju bra att jag går upp lite nu. Får hoppas att man inte behöver fortsätta i den här takten hela tiden =)

Kvällarna är bättre än förmiddagarna, då har jag lite energi och kan fixa och ha mig. Gå en promenad, baka bröd, tvätta osv... På tal om att tvätta.

Dags att gå ner till tvättstugan igen så jag får gå och lägga mig någon gång!

Ska för övrigt betala in lite pengar till Läkare utan gränser eller Rädda barnen för svältkatastrofen i Afrika... det är så fruktansvärt att se de där små, smala barnen med flugor i ögonen och jättemagar... Har ni lite stålar över tycker jag ni kan skänka en slant ni med. Det har vi faktiskt råd med i fina, trygga, matberikade Sverige....

1 kommentar:

  1. kan lugna dig med att det stora matbegäret släpper typ i vecka 15-17.. sen börjar ätandet att bli svårare och svårare och man blir mätt av ingenting typ.. åt jag mer än en smörgås efter 19 så var jag så mätt att jag inte kunde sova senare :)

    SvaraRadera