torsdag 14 juli 2011

Orolig

Jag är orolig som tusan. Det började igår morse när jag vaknade och kände mig väldigt normal. Alltså inte gravid för fem öre. Brösten ömmade fortfarande och under dagen hade jag mensvärk fram och tillbaka. Trött var jag väl också, men inte så mycket. Illamående har jag nu inte varit på två dagar.

Alldeles för normalt. Symptomen blir alltså inte värre utan färre eller vad man ska säga.

Kan inte sluta tänka på MA (missed abortion). Försökte få en tid för VUL på MamaMia, men de hade absolut inga tider alls. Försökte med en annan privatklinik men de tar inte emot för ens man är minst i vecka 7+ några dagar. De bad mig återkomma nästa vecka.

Kul semester...

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas att allt är bra med dig. Jag förstår att det är jobbigt att vänta en vecka för att få veta om allt är ok.

    SvaraRadera
  2. Näh fy för att behöva oroa sig för nåt sånt här! Hoppas att veckan går fort...

    kramar

    SvaraRadera
  3. Vad jag har förstått så kan symptomen komma och gå, utan att något är galet. Så försök att landa i det och njuta av att du ÄR gravid. Så lätt sagt, så enormt svårt att göra, det förstår jag med.

    Hoppas ändå att du kan slappna av något i väntan på vul, eller fler symptom.

    Kram!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag vill inte sia om att det säkert inte är si eller så men däremot kan jag alltid utgå från hur det var för mig. Mitt illamående, min trötthet och min magverk kom och gick. Vissa dagar inget alls, vissa dagar jätte gravid. Så höll det på tills alla symptom försvann helt runt vecka 12. Kände nada, noll.. sen började magen växa några veckor senare och sen gick det inte att missa att man var gravid.

    Det jag vill säga att det är helt normalt att symptomen kommer och går från dag till dag. Det var så för mig och det var så för många jag känner. Jag var helt säker vissa dagar på att fostret dött för jag var ju helt symptomfri men så varo icke fallet :)

    SvaraRadera
  5. Ta det nu så lugnt och stressa inte upp dig! (Underbart råd, eller hur?!) Allt är bara bra, det kan ju inte kännas likadant hela tiden, eller hur?!

    Kraaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera