tisdag 5 juli 2011

Trött!!

Idag är jag trött! Kroppen känns som klister och jag vill bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet. Jag gick och la mig strax efter nio igår kväll, vaknade som vanligt av klockan 06.00, men tog mig inte upp ur sängen. Somnade om en halvtimme till, låg och drog mig ytterligare en kvart innan jag lyckades masa mig upp.

Brösten är störrre också. Inte så mycket (dessutom är jag begåvad med riktiga myggbett i vanliga fall, vi pratar knappt A-kupa), men lite. Men ont gör dom! Speciellt på morgonen när jag kliver upp av någon anledning.

Uppe och kissar en till tre gånger per natt. Dricker mycket mer! Är så törstig hela tiden.

Och varm!! Jag som alltid är frusen. Nu är jag v.a.r.m. Känner mig som en vandrande kamin emellanåt. Bara att njuta av att inte frysa jämtjämtjämt.

Har varit och lämnat sköldkörtelprov nu på morgonen (lider av hypothyreos sedan 2004) för tydligen kan det börja spöka lite när man är gravid.

Inte för att jag riktigt tror på att jag är gravid. Väldigt konstig känsla. Jag har svårt att tänka framåt. Kan fortfarande inte föreställa mig själv med mage. Kanske blir verkligare efter vecka 10-12, tänkte göra ett privat ultraljud då (kanske jag redan sagt) om allt fortfarande är som det ska. Vissa landsting gör tydligen rutinultraljud både i vecka 11-12 och vecka 17-18. Inte här dock. Men vi har många privata alternativ och jag har inga som helst problem med att betala för det själv.

Ska ringa MVC idag också... Får se om jag tar mig hela vägen till ett besök den här gången!

Hoppas, hoppas, hoppas!!

Heja räkan!

1 kommentar:

  1. Det är också en sak som jag ser fram emot med graviditeten; större bröst! ;) Fast hur de sen ser ut efter graviditeten är ju en hel annan sak...;)

    /Anna

    SvaraRadera