fredag 1 juli 2011

En yttepytteliten skrutt, precis där den ska vara!

Här är min lilla skrutt!


Mellan de där små kryssen =) Den är 1,3 mm stor och sitter mitt i livmodern, precis som den ska!

Gyn trodde inte hon skulle se något alls för att det var så tidigt och förvarnade mig om att hon kunde vara tyst långa stunder medans hon tittade. Men nästan på en gång utbrister hon "du är gravid i livmodern!!". Sedan tittar hon på mig och säger att nu blir hon alldeles tårögd =) Gulliga gyn!

Sedan satt vi ner och pratade lite och jag fick ställa frågor kring träning, kaffe, mitt utomkveds och så vidare. Hon ansåg att det var lugnt att jag drack en eller två koppar kaffe men däremot ville hon inte att jag skulle träna så mycket! Då vart jag lite förvånad. Men hon tycker jag är för smal. Jag är smal. Jag har alltid varit det. Väger kring 56 kg till 175 cm. Tydligen är risken för missfall större om man är underviktig, så nu har jag påbörjat operation gå upp i vikt! Startade med mellis direkt nu när jag kom hem =)


11 kommentarer:

  1. Vad härligt att skrutten sitter där den ska:). Se till att äta nu, massor.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blir så glad för din skull:) grattis!!

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag är för din skull.

    Ja, ät massor.

    Vad kul det ska bli och få följa dig under din graviditet.

    Dina (som ej kan logga in på jobbets dator)

    SvaraRadera
  4. Underbart att få se bönan :) Nu är det bara att äta gott och ta hand om dig.

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar bild!!
    Stort grattis.

    SvaraRadera
  6. Hurra hurra hurra!
    Har inte kunnat nå en dator på hela dagen så jag har undrat hur det gått.

    Ett mycket bra mellanmål du satt ihop föresten!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, det var en yttepytteliten Skrutt! ;) Ta hand om er ordentligt nu!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  8. Borde det inte vara skillnad på att vara smal för att man har hög ämnesomsättning som du har och smal för att man bantar?!? tänker bara att du är ju hälsosamt smal och äter mycket..

    SvaraRadera
  9. Jo, jag har funderat på det också. Men jag tar det säkra före det osäkra och ser om jag kan lägga på mig en två tre kilo iaf. Då är jag "normalviktig".

    SvaraRadera
  10. Ett superduper STORT GRATTIS till dig! Tjoho! och HURRA!

    SvaraRadera