onsdag 29 juni 2011

Tiden segar sig vidare!

Igår "talade jag om" för min mamma hur det stod till =) Jag har ingen karl att överraska så det fick bli lilla mamsen istället. Jag tog ett sånt digitalt graviditetstest som det står "Gravid" på och hur många veckor sedan befruktningen. Sedan tejpade jag fast den i en låda med lock och skrev "mormor?" inuti.


(Testet visade för övrigt 2-3 veckor vilket stämmer bra =) Skönt.)

När vi sågs gav jag henne kartongen och sa åt henne att öppna den. Hon tyckte det var konstigt att jag gav henne saker på min födelsedag men öppnade locket. Sedan stod hon bara och tittade, och stammade... Men... men... Är det på riktigt? Så jag bara log och sa att det var det! Då vart hon alldeles tårögd och rösten riktigt bröts och jag fick en kraaam och sedan sa hon; Det har tagit sån tid och hänt så mycket!

Jag kan inte mer än hålla med!

Alltså inte att det har tagit många gånger, för det har det ju verkligen inte. Men det har tagit tid och massor med kraft, sjukhusvistelse, cellgifter och massor med väntan! Jag inser hur tur jag haft. Att jag ändå kan bli gravid. ganska så lätt verkar det som. Jag hoppas bara att jag får vara bra på att VARA gravid nu också. Hela vägen i mål.

Alla ni som kämpar och kämpar, ni är sådana hjältar... Jag hoppas verkligen ni får ert plus snart. Ni är så galet värda det allihopa.

7 kommentarer:

  1. Jättefint sätt att säga till din mamma.

    Jag visste inte att du hade varit sjuk innan. Då är det förstås fantastiskt att du kan bli gravid.

    Jag hoppas också att du får vara gravid i 9 månader nu.

    SvaraRadera
  2. Tack Dina, jag vill bara klargöra att jag alltså inte haft cancer eller så, cellgifterna fick jag för mitt utomkveds förra året.

    SvaraRadera
  3. Härligt att få dela med sig så till någon som förstår längtan och väntan.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Aaaaaw, vilket roligt sätt att berätta det på! :) Jag hoppas inte - jag VET att du kommer att fortsätta att vara gravid!!! Om mindre än 9 månader är du mamma!!!! :) Helt gaaaalet!!! :)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

    /Anna

    SvaraRadera
  5. Ja jättekul sätt att det berätta det på!!
    Det är FANTASTISKT!! Än en gång GRATTIS!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Nä men! Jag har missat!! Grattis!!!! :D

    SvaraRadera