torsdag 16 juni 2011

Allt som vanligt (ÄL+5)

Idag har jag inga känningar alls, inga ömma bröst, knappt någon mensvärk alls, flytningarna har minskat betydligt, tempen har stabiliserat sig runt 37,1-37,2 vilket är standard mellan ÄL och mens för mig. Längtar så till min utomlandsbästis, ska bli så skönt att komma bort och få tänka på något helt annat. Bara knappt en vecka kvar...

Just nu försöker jag för allt jag är värd att "känna efter" vad som känns rätt i magen. Är det att fortsätta? Är det att ta ett uppeåll? Ska jag sluta helt och hållet och koncentrera mig på något annat? Ska jag våga mig på ett försök till att hitta "den rätte"? Min magkänsla brukar oftast tala om riktningen som jag bör ta. Problemet är att jag är skitbra på att ignorera den och göra det som mitt huvud har bestämt är det bästa. Är det verkligen bra och nyttigt att grubbla så här mycket? Att gå med en klump i magen 2 veckor i sträck mellan ÄL och mens?

Många frågor. Får se om jag hittar något svar.

1 kommentar:

  1. Hm, ja - det kan ju bara du svara på...ibland hade det varit skönt att lägga tuffa beslut på någon annans axlar men det funkar ju inte så. :(

    Styrkekram till dig!!!

    /Anna

    SvaraRadera