tisdag 28 juni 2011

Födelsedag!

Idag fyller jag 31 år, hipp hipp hurra för mig!

På fredag har jag tid hos min gyn för att kika om lilla skrutten har satt sig på rätt ställe den här gången. Jag tror verkligen det, det känns annorlunda. 08.40... Då är det dags. Då kommer jag enligt mina beräkningar vara i 4+6, vilket är vääääldigt tidigt. Jag vet inte om man kan se något alls då.

Igår eller idag borde jag ha fått min mens, så jag går på helspänn, trots att jag fått plus på stickorna. Kommer andas lite lugnare imorgon =)

Man är så knäpp, men varenda morgon när jag vaknar så hoppas jag att jag ska börja må illa. Dom säger ju att mår man illa är risken för missfall mindre. Så kom igen illamåendet! Bring it on!!

Det jag märker nu är att brösten är blåmärksömma och magen är i olag. Lite mensvärk hela tiden.

Annars ingenting. Inte trött, inte illamående, inte yr. Alls... Komigendå!! =) (jag hoppas jag komme ångra det här uttalandet om några veckor)

Nu ska jag jobba lite och sedan bjuda mina få kvarvarande arbetskamrater på fika!

9 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen.

    Vad bra att du redan på fredag kan kolla om pyret sitter rätt.


    Dina (det funkar ej på jobbets dator att logga in och kommentera)

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen tjejen!

    Kommer vänta vid datorn på fredag så du får allt uppdatera så snart du kan efter vul!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen!

    Jag har också bett om illamående en gång när jag trodde att jag var gravid så jag vet hur det känns. ;) Vad kul att du redan på fredag ska till gyn - jag ser fram emot en uppdatering då!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. tjenixen,

    Gravidkänningar kommer när hormonhalten stegrat lite mer än vad den antagligen gjort för dig så här tidigt, så var lugn det kommer om ett tag :) ja låååvar. De flesta jag pratat med verkar få sina känningar runt vecka 6-8 typ och sen sitter de i fram mot vecka 12 då de ebbar ut. Att du inte känner så mycket nu är heeelt normales och inget du behöver oroa dig för. Jag märkte nada fram till vecka 7 då illamående och trötthet slog till. Innan dess var det som vilken PMS som helst med ont och svullen mage och ömma bröst.

    massa kramar

    SvaraRadera
  5. GRATTIS på födelsedagen och STORT GRATTIS till plusset!
    Det är ju fantastiskt! ... jag kom på vilken blogg som är din föresten : )

    Kram

    SvaraRadera
  6. =) tack tack, behövs lite fakta ibland!

    SvaraRadera
  7. Grattis på födelsedagen och lycka till på fredag. Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis på födelsedagen(lite sent)!! Det var ju ingen dålig födelsedagspresent som du fått... :D

    kramar

    SvaraRadera
  9. Nej antagligen den bästa jag någonsin kommer få!

    SvaraRadera