tisdag 21 juni 2011

Sommarsolstånd idag

Idag är den längsta dagen på hela året, det är helt underbart. Semester väntar om några veckor och imorgon kväll bär det av lite söderut för midsommarfirande på kontinenten, jag längtar som en tok och dagarna bara sniglar sig fram! Jag försöker hålla humöret uppe.

Har tittat runt en del efter billigare akupunktörer än den jag gått till. Min cykel vart ju mycket bättre, men totalt 2500:- för fyra behandlingar tyckte jag var lite i mastigaste laget... Kanske om man gökade gratis, men med kostnaderna för inseminationen också blir det lite för mycket för min budget. Den här månaden landade notan på nästan 11 000:- med ultraljud, akupunktur och insemination. Då har jag inte räknat med resan som kostade ca 1500:- också. Värt varenda krona om det blir bebis naturligtvis, men sparkontona töms i snabbare takt än jag är bekväm med.

Nu har jag iaf lokaliserat en (tydligen) superkänd akupunktör som heter Dr Nie,  långa väntetider när man är där, rörigt och lite "oprivat" men med goda resultat och tydligen kostar det runt 250-280:-/behandling. Kan det ju vara värt. Det blir drygt 1000:- för fyra behandlingar, betydligt billigare.

Än ska jag inte slänga in handduken för den här gången, men bara tanken att det skulle kunna fungera är så himla främmande. För alla andra, självklart. Men inte för mig. Vet inte varför mina tankar funkar så.

Inga direkta symptom som jag inte kan ha innan mens, brösten är hårda och ömma och jag har lite lätt mensvärk till och från hela tiden. Men i övrigt inget speciellt. Är väl ÄL+10 idag tror jag.

Sex dagar kvar innan jag ska testa (om jag inte skulle börja kalasspy på mornarna eller nåt så jag var helt säker på att det är positivt)... Efter det blir det "sommarlov" hur det än går =)

2 kommentarer:

  1. Ja, dagarna går verkligen supersakta när man väntar på något...i alla fall om det är något som man verkligen vill.

    Jag hoppas att du får en härlig midsommar!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Midsommar, fruktsamhetsriter och ljusa sommarnätter. Du har bra timing i ditt försök i alla fall. Hoppas att det är nu det blir :-)

    Kram

    SvaraRadera