tisdag 7 juni 2011

jag erkänner...

Den där saken jag skulle göra idag... Jag kan lika gärna erkänna, en kompis till mig utmanade mig att ta Mensas IQ-test, hon är själv med. Så idag klockan 19.15 började jag. Hehe, det gick sådär måste jag säga. Testet består av typ 45 frågor eller så, jag lämnade åtminstone 4 obesvarade =) Så chanserna att jag får höga poäng känns rätt små. Men det var rätt kul att göra det. Det var typ 20 killar och vi var två tjejer... Vad kan det bero på? Killars övertro på sig själva eller?

Det var väldigt olika nivå på "frågorna", 2/3-delar var superlätta och resterande tredjedel var svåra. Som sagt, fyra kunde jag inte ens klura ut. Tidsaspekten var ingen större fara, man har 20 minuter på sig. Men svårt var det =) Har mycket respekt för min polare nu... (det hade jag förstås innan också =) Men even more so nu)

Nåja, något Mensamedlemsmaterial är jag då rakt inte, men det ska bli intressant att se vad jag får för resultat.

Imorgon bär det av till gynekologen för att kolla in mina äggblåsor. Jag tror det är alldeles för tidigt för att se något nu, det kommer bara vara dag 14 i cykeln och är den här som de tidigare tre så kommer ÄL inte förens på dag 20-23. När jag var på spolningen sa de att jag hade två jämnstora blåsor, en på varje äggstock, som var typ 10-12 mm. Efter det tog det exakt en vecka till ÄL. Jag hoppas hon låter mig komma tillbaka om blåsorna är pyttesmå... Vi får se imorgon klockan 07.45.

Man måste se till att man får lite vardags-edge, eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar