tisdag 14 juni 2011

Bläbläblä (ÄL+3)

Vet inte riktigt vad det tagit åt mig idag, men jag vaknade på dåligt humör och med en klump i magen. Jag börjar bli osäker... Är det värt det? All väntan, all besvikelse, att göra det själv? Ingen att dela upp- och nedgångar med.

Just idag känns det som att fungerar det inte den här gången så kanske jag lägger ner ett tag. Testar att dejta lite istället kanske? Lika jobbigt för känslorna men förhoppningsvis lite billigare. Ska man vänta fast man egentligen inte vill vänta en enda månad till?

Jag läser alla tragiska berättelser på nätet, i bloggar och på familjeliv. Det verkar så himla svårt. "Enkla" barn verkar vara förbehållet en skara som jag och många med mig inte är en del av. Den ena besvikelsen efter den andra.

Jag tempar, jag mäter på ägglossningsstickor, jag slutar med kaffe och alkohol, jag går på akupunktur och det enda det leder till är en massa ångest. Missade jag ägglossningen nu i alla fall? Tempen höjdes ju inte så fort? Ägglossningsstickorna är fortfarande halvsstarka? Ska brösten verkligen börja ömma EFTER ägglossningen? Är det inte FÖRE? I så fall missade jag den här månaden också...

4 kommentarer:

  1. Åh... Känner så väl igen mig, tredje försöket och det tar på krafterna, rejält! Pausen nu har gjort mig gott, det är skönt att hitta tillbaka till sig själv ett tag. De flesta av oss pausar, ja du vet, du har ju tvingats till det redan innan. Men ibland måste man göra det även för själens skull.

    Fast nu ska vi inte ta ut något i förskott, du har alla möjligheter att bli gravid nu. Hoppas så för dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntrande ord. Vissa dagar behövs dom mer än andra.

    /vemvet

    SvaraRadera
  3. Usch, jag känner igen mig. Så känner jag också lite då och då...fast jag inbillar mig att det ändå är värt det när bebisen väl är här! :) Upp med nosen - vi kom ju fram till i Köpenhamn att denna gången så går det hela vägen!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. =)Tack Anna, klart... Vi kom ju faktiskt överens om det.

    SvaraRadera