onsdag 8 juni 2011

Haha! ÄL från höger!!

Weee! Är så jäkla glad!

Var hos min gyn imorse och hade en fin äggblåsa på 18,4 mm på HÖGER äggstock.

Gött!

Slemhinnan var också fin, treskiktad och 10 mm tjock. Ägglossning sker mycket sannolikt i helgen så denna månad blir en kortare cykel på runt 17-18 dagar mellan mens och ÄL.

Hon tog prover för vaginos, vilket jag inte hade (tydligen vanligare än man tror? Vet inte vad det ger för symptom). Allt såg finfint ut. Hon sa åt mig att meddela så fort jag visste om det blivit plus eller minus och om det var plus skulle hon komma in på sin semester(!) för att ge mig ett ultraljud och kolla att det (förhoppningsvis) sitter där det ska.

Min gyn är BÄST.

Tack gode gud att jag har henne!

Dessutom kunde hon se att jag hade ägglossning från vänster sida senast, vilket jag misstänkt då jag hade grymt ont till vänster runt hela förra ägglossningen och flera veckor efter.

Dessutom är det underbart skönt om jag har ägglossning i helgen. Då slipper jag ta ledigt och kan bara slappa och njuuta! Det ända som är lite trixigt är att få tag på bra biljetter på helgerna. Men det löser sig alltid.

Den här gången har jag en bra känsla, vi håller tummarna att den är rätt =)

5 kommentarer:

  1. Det här låter lovande.

    Dina

    (Blogger krånglar när det gäller jobbets webbläsare så därför anonym kommentar)

    SvaraRadera
  2. Härligt, härligt!

    Låter som om du kan få en fin weekend i Danmark :-)

    SvaraRadera
  3. Tjohoo!! Vi kör till helgen! :) Jag föredrar också lördag men det är ju bara till att köra oavsett dag!

    Stort lycka till!! Jag hoppas att vi kan ses för en fika i mysiga Köpenhamn. :)

    Kram Anna

    PS Jag smsade dig innan på det numret som du har gett mig - jag hoppas att det blev rätt...annars är någon väldigt fundersam just nu...;)

    SvaraRadera
  4. Grattis till Äl på höger sida;)och jag hoppas du får göra nästa försök i helgen.

    SvaraRadera
  5. Vad kul! Lycka till i helgen! :)

    SvaraRadera