måndag 27 juni 2011

Dagen efter plusset

Så, natt blev till dag eller vad man ska säga =)

Började misstänka att det kunde vara ett pyre därinne redan i torsdags. Magen krånglade, brösten började göra löjligt ont... Men man vågar inte tro det. Tänkte flera gången att nu tar jag min kompis och går och handlar ett test. Men ville inte "förstöra" min långhelg med henne om det skulle vara ett minus.

Jag träffar henne så sällan nu för tiden. Bara några gånger om året, då vill man inte vara ledsen!

Helgen forskred... Är inte ådrorna på brösten tydligare? Är det metallsmak jag har i munnen? Ska mensvärken verkligen kännas så här mycket redan? Hmm, uppe och kissar flera gånger per natt? Men jag har druckit mycket, det har jag...

Så jag bestämde mig för att testa när jag kommit hem. Var bara tvungen att kissa igen på flygplanet, då var klockan strax före 18.00. Dom säger att man ska vänta fyra timmar... Kom hem, kunde inte vänta, så himla kissnödig igen. Då var klockan runt 20.30. Aaaaah! Då kanske det inte syns?! Även om det skulle vara något. Minns alla test jag gjorde när jag hade utomkveds, massa symptom, men inget plus på stickorna. Inte ens med morgonurin.

Med darrande händer plockar jag fram testet, kissar i muggen och doppar testet, stirrar på den där röda "fronten" som sveper över testet.

Lägger ner det på handfatet, kan inte släppa det med blicken...

Men? Men? Är det en skugga? Som håller på att bildas där det ska vara ett streck??

Tar upp testet stirrar... Inget tvivel! Strecket kommer inom 15 sekunder, det blir bara starkare och starkare! Börjar nästan hyperventilera!

Darrar...

Skickar sms! Nej MMS!

Till annasingelmamma, till min kompis som blev gravid förra månaden, till min underbara vän i Europa!

Tänk om det är fel? Tänk om det inte stannar?

Nej, känns bra. Känns tryggt. Det SKA gå vägen det här!

Oron kommer att komma, men nu njuter jag!

Tack för alla gratulationer! Jag fyller år imorgon. Det här är den bästa födelsedagspresent jag någonsin fått och någonsin kommer få!

8 kommentarer:

  1. Vilken bra födelsedagspresent.

    Grattis än en gång.

    Dina

    (Från jobbets dator går det inte att logga in på sitt blogspotkonto för att kommentera. Väldigt irriterande.)

    SvaraRadera
  2. Sååå kul läsning. Jag känner dig inte, jag är ingen inseminationsmamma men en singelmamma och vill att du ska veta att det går! Klart detta går vägen. Heja!!!

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag är så glad för din skull!! Jag har berättat för ALLA som vet om att du var med mig i Köpenhamn att du är gravid! :) Så spännande!!!! Vad säger mamma?! :)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. =) Mamma vet inte än, ska berätta imorgon när vi ses på födelsedagsmiddag. Jag kan ju inte överraska någon make med nyheten så mamma får bli näst bäst =)

    Tack för alla gratulationer!

    SvaraRadera
  5. Stort Grattis till plusset igen. Jag börjar le varje gång jag tänker på det.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för att ni gläds med mig!

    SvaraRadera
  7. Grattis! Vad glad jag blir! Så roligt att några lyckotårar trillar ner längs kinden. Kram på dig.

    SvaraRadera
  8. Stort grattis! Vad underbart det måste kännas...minns det nästan som igår när jag själv fick mitt plus :) Jag är verkligen jätteglad för din skull.

    GRATTIS!!!

    SvaraRadera