onsdag 16 november 2011

BM-besök

Nu har jag varit hos BM, allt såg finfint ut. Magen mätte nästan precis på normalkurvan, blodtrycket var 115/60, MTs hjärtljud låg mellan 145-150, de var regelbundna och starka och mina MRSA-prover var negativa. Nytt prov togs för att kontrollera att jag inte bildat antikroppar mot MT eftersom hon är Rh-positiv och jag är negativ. Allt som allt tog det väl 20 minuter eller nåt =)

BM konstaterade att den här graviditeten går som en dans och jag kan bara hålla med.

Hon ska fråga runt lite mer om singelmammagrupp och hör av sig under veckan.

Så efter besöket firade jag med att hämta ut min Baby-to-be-box från Apoteksgruppen (innehåller lite gamla nummer av föräldratidningar, en sked med mjuk matningsdel, lite Sebamed-produkter till bebben, två nappar och massa reklam. Sedan passerade jag ett konditori och köpte med mig en bakelse (43 spänn!!?? Sjuka priser här i storstan). Väl hemma firade jag MTs fantastiska utveckling med att läsa lite tidning och äta bakelse. Nu har hon vaknat av sockret och sparkar på. Tror hon sov gott hos BM.


Nice, eller hur!? Nu lite mer jobb. Sedan massage, yoga och fika med preggopolaren!

1 kommentar:

  1. Så härligt att få bekräftat att allt är bra!

    Kraaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera