söndag 13 november 2011

helgen i korthet

Har precis sagt hejdå till min Hollandsboende kompis som varit på besök sedan torsdag kväll (därav det mycket sparsamma bloggandet). Alltid trevligt att ha henne på besök, speciellt nu när jag inte kan åka ner och hälsa på när jag vill längre. För det första går alla mina pengar till renoveringen, helgerna också för all del. Sedan efter jul när det kanske lugnat sig lite kommer jag troligen känna mig alldeles för flodhästlik för att vilja sitta ihopklämd på ett Ryanair-flygplan i två timmar.

Har annars köpt två nya BH:ar, i storlek 75C!!?? Hahaha... Jag som inte kan ha A-kupa i vanliga fall. Jag har typ nästan inga bröst. Brukar köra med KappAhls mjuka underklädestoppar för barn i storlek 170 cl (eller ingen bh alls). Dom kan jag förvisso fortfarande ha (faktiskt), även om de går farligt nära bröstvårtorna nu. Hade nog alltid föreställt mig att bröst i storlek 75C var mycket större. Tycker inte jag ser så stor skillnad alls. Men det måste det ju uppenbarligen vara. Men eftersom magen är så stor så ser väl tuttarna mindre ut ändå. Har för övrigt gått upp typ 1,5 kilo på en vecka och väger nu 64 kilo! Har alltså gått upp 5,5 kilo från min matchvikt i vecka 25 (24+1). Å andra sidan har jag bara ätit (gott!)skräp hela helgen. Tillbaka till rutinerna igen.

Ska bli riktigt skönt. Nu är gravid-yoga-kursen slut och min obligatoriska föreläsningskurs är också slut. Så nu har jag hela arbetsveckorna "fria" att planeras hur jag vill! Ska bli skönt, för det börjar bli en del som ska vara klart innan jul. Dessutom har jag INGA resor inplanerade alls framöver, så jag kan koncentrera mig på renoverandet heeeela helgerna! Hollandskompisen hjälpte mig ställa soffan i vardagsrummet igen och nu ska jag snart packa ihop deras sängar. Sedan är det bara att börja flytta ut ur sovrummet som är nästa rum att ta tag i. Nästa helg blir det alltså rivning av tapet och spackling igen =) Kulkul (kanske inte)


2 kommentarer:

  1. Oooop, så ringde jag och störde mitt i alltihopa...:S Sorry! Men tack för ditt stöd oavsett!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Nämen du störde inte alls! Skulle du mot förmodan ringa olämpligt så säger jag till! Du får ringa när du vill.

    Har du sett mitt sms?

    Kraaam!!

    SvaraRadera