tisdag 8 november 2011

Okidoke...

Dåså...

Nu har jag avverkat ytterligare ett karriärseminarium som mitt fackförbund fixat, mailat min chef om att vi måste prata om hur vi ska planera min framtid hos dem före och efter föräldraledigheten och städat av vardagsrummet så mina besökare kan sova därinne utan att dö av en astmaattack! Så nu kan jag skriva lite.

Men först, bilder! Vardagsrummet är alltså inte klart. Kvar att göra är att köpa nya eluttag (som är vita, inte gula), bygga ihop lister som funkar över elementrören och lista de andra väggarna. Listerna kommer att behöva målas också eftersom de oftast är brutna i "stockholmsvitt/antikvitt" (eller 0502Y), jag har kritvitt på snickerierna i rummet numer... Dörren till köket måste målas, nya foder måste inhandlas och monteras i öppningen till hallen. Tröskeln till balkongen måste slipas av, målas och monteras... Sedan börjar det nog bli klart... Men så här ser det ut nu iaf! Uppe före, nere efter (förhoppningsvis kan det urskiljas ändå, men jag ska vara tydlig =))




I övrigt har jag fått papper från försäkringskassan idag där jag ska fylla i inkomstuppgifter för föräldrapenningen, stort =)
Så... Jag har även uppdaterat magbilderna så ni får beundra MTs förvaringskammare. Jag tror hon växer på sig därinne =) Hon har sparkat som en tok sista veckan (tack och lov), jag har nu även laddat ner en "kick count"-app till telefonen så jag (enligt amerikanska rekommendationer) kan räkna sparkar tre gånger om dagen. Tio stycken ska man få ihop per tillfälle, den klockar hur lång tid det tar att komma upp i tio sparkar, så man kan jämföra. Känns bra om MT skulle bli väldigt lugn igen, då har jag bevis, statistik... Ingenjörsbevis...

I övrigt håller sig symptomen ganska lugna, mycket sammandragningar om jag är kissnödig, har tajta byxor eller trycker på magen på något sätt. Har haft en del växtvärk sista dagarna, nästan lite öm över nederdelen av livmodern. Det är tur att MT inte är så stark, för hennes sparkar känns (och syns) men gör inte ont än.


1 kommentar:

  1. Wow! Jag är mycket imponerad över ditt renoverande!! Och även din fina mage! ;)

    Kraaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera