onsdag 30 november 2011

Helt meningslöst inlägg...

... som egentligen bara kommer handla om hur mätt jag är!!

Jobbar hemma idag för jag har lämnat blodprov på min VC och väntar dessutom på en leverans. För några månader sedan fick jag tips av en kompis att Icas egna, frysta skaldjursmix var riktigt bra så igår testade jag att göra en fisksoppa med torsk (fryst, så de eventuella, äckliga torskmaskarna iaf är döda) och skaldjursmix. Den blev riktigt bra! Saffran, fänkål, vitkål, tomat, vitlök, purjolök, potatis och paprika... Mmmm...

Så skulle jag då göra aioli. Grejen är att det här är något av en omöjlig uppgift för mig. ALLA påstår att aioli är sååå lätt att göra själv men jag lyckas ta mig tusan aldrig. Det skär sig ALLTID. Jag tycker jag gör allt rätt, samma temperatur, stavmixer, rätt ingredienser. Spelar ingen roll... Jag är majonnäsdömd... Så det slutade med att jag fick springa ner på affären och köpa skiten... Summa sumarum så vart det iaf grymt gott! Plus att jag unnade mig två lussebullar till kaffet efter maten...

Mätt...

Måste jobba...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar