tisdag 15 november 2011

Trött-och-ledsen-dag

Idag är en låg, låg dag.

Jag är trött, sov dåligt. Vaknade flera gånger av ont i magen eller ryggen eller båda. Svårt att hitta skön ställning att sova i (trots de numer FYRA kuddarna). Råkade för några veckor sedan läsa en vetenskaplig artikel av samma forskarlag som kom på det där med att spädbarn inte ska sova på mage för då ökar risken för plötslig spädbarnsdöd. De har nu kommit på att fosterdödligheten i magen ökade något om mamman sov på rygg eller på höger sida, men minskade något om man sov på vänster. Så nu vågar jag knappt sova på något annat sätt än vänster sida. Har efter det hittat lite artiklar som inte kan påvisa samma sak, men flera skriver att blodflödet i mammans kropp bli sämre av att sova på höger sida eller på rygg. Därav min nyfunna svårighet att sova gott (trots fyra kuddar).

Sedan vaknade jag mitt i natten igen av att jag gråter. Kommer inte ihåg vad jag drömde, men känslan sitter i fortfarande.

Är trött och ledsen.

Men det blir förhoppningsvis bättre imorgon. MT sparkar i alla fall för fullt. Det tycker jag om.

2 kommentarer:

  1. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack gumman! Kram på dig meee!

    SvaraRadera