torsdag 3 november 2011

Symptom den här veckan...

Det har faktiskt tillkommit två nya symptom den här veckan. Sura uppstötningar (raap) och jag läcker från brösten. På riktigt! Igår kväll när jag lagt mig droppade det (förvisso bara två-tre droppar) men JAG hade inte gjort något (typ klämt på brösten eller så). En-två droppar var alldeles klara i färgen, men en var mjölkfärgad. Coolt...

Men är det inte lite tidigt? I alla fall om man är förstagångare? Eller så har gravidböckerna bara glömt bort att meddela att det borde dyka upp nu.

De sura uppstötningarna är inte så farliga än, skulle inte klassa dem som halsbränna (att det bränner och gör ont typ), utan mest att jag går runt och rapar (upp) en del. Yummie... Härlig lunchläsning eller hur! =)

Humöret har dalat lite sista veckorna, men jag skyller det inte enbart på grav-hormoner utan till större delen på hösten... Jag gillar som sagt inte hösten/vintern/våren... I alla fall inte de kalla och blöta aspekterna av dem. Jag trivs fint i 25-30 graders värme och sol. Skulle inte klaga om det var det jämt. Men uppenbarligen bor jag ju i helt fel del av världen för det. Men får passa på att njuta av att trots allt bo i Sverige med de oändliga möjligheter jag har här. Så det får helt enkelt vara värt lite skithumör alstrat av skitväder.

Sj skötte sig exemplariskt igår och jag var hemma i bra tid. Ikväll/eftermiddag blir det träning, handling av mat, lagning av mat, städning och tvättning, för imorgon eftermiddag åker jag iväg igen. Till Dalarna den här gången. Hälsa på KTH-polare. Ska bli trevligt även om jag just i denna stund kan tycka att det skulle varit väldigt skönt att bara få vara hemma och pyssla i helgen.

1 kommentar:

  1. Jag vet hur du känner det: den här årstiden är inte min grej heller...men det är bara till att gilla läget.

    /Anna

    SvaraRadera