tisdag 22 november 2011

Lite ditt och datt

Lunchrast några minuter till...

Har kikat lite i kalendern och nu är det inte många dagar kvar till den 3 december som, enligt den där datummojängen som jag skrev om här, betyder att det är 90% chans att MT skulle överleva om hon föddes då. Det är stort. Bara... 11 dagar kvar. Veckan efter det går jag in i den tredje trimestern (i 28+0)...

19 arbetsdagar kvar innan julledighet! Ska bli såå skönt. Framför allt ska det bli grymt att kunna ägna nästan två hela veckor åt renoverande, så det blir någorlunda klart. Min (enligt mig inte helt orimliga) tidplan är att hinna klart sovrum och helst hall innan mitten av Januari. Då räknar jag inte in det småpyssel man alltid får hålla på med flera månader efter att den "stora" renoveringen är avslutad. Typ sätta lister, fixa småskador, köpa möbler osv...

MT har disko idag igen, brabra... Kortare lugnperioder uppskattas av mamma.

På lördag borde det vara dags för en ny magbild också. Tycker själv det är skillnad från vecka till vecka nu. Framför allt att jag märker att magen faktiskt tar emot i vissa positioner (tex framåtlutad på spinningcykeln).

Jag kan dessutom, om jag krummar ryggen riktigt mycket, få boobsen att nudda magen... Nu hoppas jag förstås att det ska dröja många år tills nästa gång det går att göra...

2 kommentarer:

  1. Hahahahaha!! Ja, att brösten nuddar magen annars är ju inte så vidare sexigt precis...;)

    SvaraRadera