söndag 19 februari 2012

Dags?

Ja ni... Kan vara dags... För det jag väntat på i eeevighet. Eller så luras hon bara. Har man ju hört talas om =) Började få sammandragningar som kändes vid 22-tiden igår kväll. Vid 23 fick jag en rätt så blodblandad flytning och sedan dess har det molat på. Fast inget regelbundet direkt. Mellan värkarna är det 2 minuter, 5 minuter, 10 minuter, 3 minuter 6 minuter osv... Tog två alvedon och en dusch vid 01 och sedan kunde jag faktiskt ligga och slumra mellan värkarna först i soffan, sedan i sängen. Klev upp vid halv sju och kissade och då drog det igång lite mer.

Ringde förlossningen vid sju-tiden för att fråga om de trodde att det var övergående eller om jag skulle räkna med att inte komma till jobbet på måndag. Hon sa att hon trodde nog att det var på G, men man vet ju aldrig. Nu är iaf mamma på väg hit för säkerhets skull.

Får se vad som händer helt enkelt.

8 kommentarer:

  1. Oj så spännande! Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. wow nå kommer hun!!!!!! du er så heldig:) lykke til fra oslo.

    ingvild med tre uker til termin

    SvaraRadera
  3. Åh, blir helt tårögd! Lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas, hoppas att hon är på väg!! :) Lycka till!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  5. Så superspännande! Jag håller alla tummar!!

    SvaraRadera