måndag 27 februari 2012

Måndagssnack

Ja, hörrni, måndagsinläggen blir inte riktigt i samma anda som förut =)

Mammaledig.

Fortfarande helt surrealistiskt. Jag har en dotter. Haha =) Min lilla tjej!

Nåja, vi jobbar vidare för att hitta rutiner, eller ja, så mycket rutiner man kan få med en liten människa som bara är åtta dagar gammal. Mamma tar 22-02-passet, jag tar 02-06, sedan tar mamma över igen och jag får sova 1-1,5 timme till. Funkar bra. Vi får se hur det går när jag ska sköta allt själv. Den dagen den sorgen =)

Igår hade jag en riktig trött-dag, men idag verkar arta sig mycket bättre. Har inte märkt av någon värre baby-blues. Amningen funkar bra även om MT har en klar favvosida och det är lite av en kamp varje gång hon ska ta andra bröstet. Men hon måste ju, annars blir det alldeles stockat. Hon sover typ 22,5 timme per dygn, vilket man kan tro borde leda till att jag hade det hur glassigt som helst. Men eftersom hon inte vill ligga själv så blir man rätt bunden till soffan. Det funkar också bra nu när mamma är här. Vi kan turas om att laga mat, pyssla, städa osv.

För övrigt har kroppen repat sig så grymt över förväntan. Lite ont i underlivet förstås fortfarande och jag känner av fogarna lite. Men magen har dragit ihop sig jättefort, vikten är nere på 60 kilo, alltså drygt 1,5 kilo över ursprungsvitken och hälften av det måste vara mina nya boobs. Shit vad stora dom är!! Jag som inte har bröst alls i vanliga fall. Typ en A-. Nu har jag nog en stor C eller kanske till och med en D-kupa. Värsta Dolly i mina ögon =) Bara att njuta. Dom försvinner ju sen tyvärr =)

Lägger upp sista magbilden, tagen på BB, i eftermiddag samt en bild av magen idag Bara för att ni ska få se hur grymt snabbt det gått!

6 kommentarer:

  1. Jäklar! Så där vill jag också se ut en vecka efter Plupp!

    Skönt att allt verkar fungera med amning och så. Gissar att det är mer normalt att det är slitigt i början än om det inte vore det.

    Stor kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer du säkert göra också. Du ser lite ut som jag =)

      Ja, det är skönt men visst är man sliten på ett sätt man aldrig trodde var möjligt innan!

      Radera
  2. Härligt att det går bra, tips gällande det där med favvobröst, jag fick rådet att lägga K åt samma håll men vid andra bröstet så att hon hamnade under min arm, så de brukar göra när man tvillingammar. Man får bulla upp med kuddar. Vitsen är att hon hamnar med samma öra ner, och inte hänger med helt på att man bytt. När ett bröst är dubbelt så stort som det andra får man luras ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Åsa, det fungerade faktiskt bra! Hoppas allt är bra med familjen och att ni trivs i nya huset!

      Kram

      Radera
  3. WOW!! IMPONERANDE med magen!!!! Jag ska hädanefter inte lyssna ett jäkla dugg på de mammor som säger att magen kan vara uppblåst i flera veckor efteråt!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fast det är nog väldigt olika vad man har för skinn och muskler. Hur väl de vill samarbeta så att säga =)

      Kram!

      Radera