fredag 3 februari 2012

Inte så briljant

Nä, kan konstatera att det inte var en av mina bästa idéer att springa till bussen i morse. Fi f.n vad ont jag har i "framfogen" (symfysen) nu. Haltar runt som värsta krymplingen på kontoret.

Det snöar ute. Mycket... Blää...

På måndag ska jag på kurs till Lund. Jag ska åka tåg både dit och hem, i vanlig ordning. Det är inte helt utan att jag misstänker att rådande väderlek kommer se till att dessa resor bli både långa och sena. Får ladda ordentligt med matsäck, vatten och underhållning. Behöver jobba undan en del också så det ska nog gå bra. Skräcken är att tågen blir inställda och man får sitta och kajka på en buss i sådär 50 mil. Håller tummar och tår att så inte blir fallet.

BM skrev för övrigt ut min journal och tyckte jag skulle ha den med "om det händer något i Lund". Hmm, hoppas verkligen MT håller sig på plats. För jag orkar inte släpa med BB-väskan också =)

Budkillen igår föll i alla fall för mitt höggravida argument och var snäll och körde upp tvättmaskinen till lägenheten. Jag lyckades sedan baxa den in i badrummet. (mamma skulle mörda mig om hon visste det, jag får typ inte bära lister när vi är och handlar på Bauhaus, än mindre kånka 70-kilos tvättmaskiner över trösklar på 3 cm) Men idag kommer iaf hantverkaren och hans röris och fixar läckan på toaletten, installerar tvättmaskinen och fixar det sista smågrejset. Nice =)

I helgen monteras belysning och skåpdörrar, sedan är det bara att lassa in allt och förbereda skötplatsen! Mitt sista bebis-ToDo.

Well, tillbaka till PowerPoints underbara värld. Ikväll blir det 30.-minuters-spinning, styrketräning och middag med kompisar. Trevligt.

5 kommentarer:

  1. Haha! Jag har undrat hur du har löst alla renoveringsinköp! Min mamma är precis likadan, tar ifrån mig saker jag plockar åt mig på hyllorna på Hornbach och räcker mig paketet med penslar eller möjligtvis ett mindre paket skruv istället. /Petra H (femmis)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe... Japp, låter samma lika =) Kul att se lite "nya ansikten" i bloggen! Välkommen! Ska ta tag i att gå med i Femmis... Någon dag... När jag kommer ihåg...

      Radera
  2. Ooooooo, tänk om MT kommer när du är i Lund?! Naturligtvis inte din dröm men jag hade uppskattat det...;)

    Kraaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera