torsdag 2 februari 2012

plopp sa naveln

Jepp, nu går den ut istället för in. Ni får bildbevis på lördag då det är dags för ny magbild. Men peppar, peppar, inga bristningar, ingen hormonrand och inga andra konstigheter. Skönt om den kan hålla sig fin. Det är ju meningen att jag ska fånga mig en karl så småningom =)

MT har gympapass i magen idag. Har knappt varit stilla en sekund sedan åtta-tiden i morse. Men hon är väldigt "snäll" och sparkar inte hårt. Mest en massa gnuggande och ålande. Ska se om jag kan fånga det på film någon kväll. Det är lite skoj att se hela magen åka fram och tillbaka när hon röjer.

Idag levereras tvättmaskinen! Jag hoppas budkillen är på bra humör och kan tänka sig att köra upp den till lägenheten... Om jag ser riktigt hjälplös och gravid ut kanske han har förbarmande. Annars har jag förstått det som att de levererar till porten, inte längre (då får man betala extra).

Kom igång igår kväll i alla fall. Lyckades faktiskt sy om ett (stort) lakan till två spjälssängslakan och två barnvagnslakan, ett påslakan till två (med en hel del tyg över till ett tredje). Nu är påslakanen inte i någon standardstorlek, men jag ska anstränga mig att göra resten så (IKEA-standard 125*110, Jysk-standard 130*115, så någonstans där i krokarna). Jag insåg även att ett kuddfodral i vuxenstorlek passade preeecis lagom till att göra två till IKEAs barnkuddar. Perfa. Så nu är spjälsängen bäddad, fast det finns inget täcke eller filt. Filtar ska sys, täckte inhandlas så småningom. Men det är inte kris, jag har ett lapptäcke och fleecefiltar som fungerar så länge.

Sedan har jag ju startat operation laga matlådor. Till efter förlossningen alltså. Var på ICA Maxi och handlade mat för typ 1000:- i tisdags och nu lagar jag ett storkok per dag. Hittills har det hamnat fyra matlådor kycklinggryta med getost och körsbärstomater, ca 14 kåldolmar med sås och 5 portioner kalops i frysen. Planerar även att göra kycklinglår med currysås, fiskgratäng, köttfärslimpa och gulasch närmaste dagarna. Sedan ska jag baka bröd också. Och kanske fikabröd? Eller så köper jag helt enkelt det. Har en stört stor frys så jag tror jag kan lagra nästan hur mycket mat som helst där =)

BB-väskan är under packning och allt utom Ipren inköpt på min lista.

Börjar känna mig hyfsat klar med bebis-förberedelserna. Skönt. Nu är det bara lägenheten och jobbet som ska bli mer under kontroll =)

4 kommentarer:

  1. Holy makarony!! Imponerande!!!

    Kraaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Mår man bra och har energin går det ju toppen. Är tacksam för varenda dag jag mår så här bra!

      Radera
  2. du kanske t.o.m kan lyckas locka in karl på en kopp gevalia :)

    SvaraRadera
  3. Nat: Haha =) Kanske det? Kan det vara förklaringen? Har aldrig Gevalia hemma. Får fundera lite på det =)

    SvaraRadera