lördag 4 februari 2012

Lördagsaktivitet

Ooont i fötterna. Det är så grymt skönt att slänga upp dem i soffan efter en sån här dag.

Den började väldigt lugnt, tog sovmorgon och sedan tittade en kompis förbi, åt frukost och uppdaterade mig lite om vad som händer i hennes liv. Och jag om mitt och MTs naturligtvis =) Vi har inte hunnit ses sedan jul så det var ju en del att diskutera. Jag tvättade två maskiner och sedan dök mamsen upp.

Den helg-obligatoriska Bauhaus-trippen gick snabbt och vi tittade in på en "ny" sportaffär som låg i samma byggnad, Decatlon eller nåt sånt. Har i typ ett halvår trott att det är en bilverkstad eller däckfirma, men det var ju lite fel. Det var faktiskt en skitbra affär! Där kommer jag nog handla en del.

Hemma igen monterade vi dörrarna på badrumsskåpen, målade alla foder och dörrar, mamsen målade badrumstaket och sedan satte vi igång med tapetsering av hallen. Det blev inte riktigt klart, vi hann inte. Det är sjukt mycket uttag, hörn, dörröppningar, elskåp och annat jox som gör det lite mer avancerat. Men större delen är färdigt och resten borde hinnas med imorgon.

Sedan var jag faktiskt tvungen att städa, det var sjukt grisigt och dammigt överallt.

Får se vad morgondagen bjuder på i renoveringsväg, men här bjuds i alla fall på lite nya magbilder.

Jag ser ut som jag ska spricka snart...

5 kommentarer:

  1. Wow! Ja, det gör du verkligen...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe... Och det är fyra veckor kvar när hon ska lägga på sig något kilo till...

      Radera
  2. Se där! Vicken fin kula! :o)
    Nu är det inte alltför långt kvar...

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Haha, tack. Nä, inte alls så långt...

      Radera
  3. Förresten, jag skulle vilja maila dig om en sak...
    Kan du skicka mig ett mail? wildamathilda@hotmail.se

    Kram

    SvaraRadera