onsdag 8 februari 2012

Hemåt för sista gången...

Nu sitter jag på tåget hem, sista resan innan förlossningen. Skönt.

Hittills verkar SL, vädergudarna, självmordskandidaterna och älgarna sköta sitt och inte bråka med mitt tåg. Hoppas det fortsätter så.

Har varit riktigt, himla gristrött idag. Ska försöka kolla lite TV4play (halv åtta hos mig), skriva ett inlägg i bloggen och läsa ikapp andras sedan blir det nog nap-time för mig. Magen har känts stor och spänd idag, men det kan säkert ha att göra med min katastrofala diet sista två dagarna. Alldeles för mycket hamburgare, pizza, godis och fika. Men väl hemma igen blir det ordning och reda.

Satt och skrev ToDo-lista för helgen och blev lite deprimerad. Men jag får försöka tänka att det blir så himla fint när allt är klart! Att det är värt det här sjuka slitet, varenda helg. Stackars mamma också. Som sliter med mig.

MT trycker på neråt, lite värre för varje dag känns det som. Man vill liksom gå och knipa bäckenbotten mest hela tiden för att lätta på det. Att hosta och nysa börjar bli lite obehagligt på ett rätt obeskrivligt sätt. Det är inte så att det känns som hon ska "trilla ut" eller så. Som jag hört en del andra säga. Det är mer som att det är väldigt mycket tryck bara. Det ilar emellanåt, från ljumsken/insidan låret och neråt. Som en dov, lite läskig känsla. Jag gissar att hon klämmer skallen mot någon nerv eller två.

Lyckades avstyra middagen hos x-preggo-polaren och bjöd hem henne och Charlie till mig istället. Behöver få vara hemma en kväll i alla fall. Hon skulle se om lill-killen mådde bättre (har tydligen haft en del magknip, stackaren) och i så fall dyka upp. Jag lockade med fullt utrustat skötbord och gratis blöjor till Charlie och middag till henne =) Får väl se om det är tillräckligt.

2 kommentarer:

  1. Mammsen (och du!) måste vara supernöjd med att MT höll sig kvar i magen under tiden du var i Lund! ;)

    Kraaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera