onsdag 15 februari 2012

Korvfötter, BM-besök och ultraljud

Min fot har varit såå svullen idag igen. Ok... Båda fötterna är svullna, men den ena är riktigt, groteskt tjock. Det tar liksom emot lite när jag vinklar upp tårna.

Spana in korven:


Och då har jag gått med stödstrumpor hela dagen och druckit vatten som en galning.

BM-besöket gick hyfsat. Sf-måttet går fortfarande uppåt (33 cm idag) trots att hon nu ligger så långt ner i bäckenet att min BM hade svårt att känna huvudet på henne. Jag fick alltså inget utlåtande på om hon fixerat sig eller inte, men det spelar inte så stor roll. Blodtrycket var lite högre än mitt normala, typ 130/80 eller nåt sånt, men inget på proteinstickan. Jag hade bara tid en kvart idag så det vart inte så mycket mer än så. Efter det var det dags för mitt ultraljud. Sist kunde dom inte se något för att jag kissat innan undersökning. Idag hade jag bäljat kaffe och vatten och hade, enligt UL-BM, en vansinnigt fylld blåsa =) Så full att hon först kollade moderkakans läge och sedan skickade mig att kissa innan resten av undersökningen kunde ta vid.

Moderkakan ligger alltså i framvägg men inte i närheten av livmodermunnen. Den sträcker sig över hela framsidan på magen, sjukt stort ju! MT hade växt på sig lite och låg nu på -15,4% och väger ungefär 2650 gram. Så nu blir det inga fler koller innan förlossningen.

Ikväll har jag bara vilat. På väg hem från MVC gick jag in på en Myrorna och köpte fyra pocketböcker, bland annat Gudrun Abascals bok "Att föda". Så nu ligger jag i soffan och läser den. Har ätit middag och tagit en bit choklad och lite te. Skönt...

Toalettlagningssnubben var ju här också, vilken röra för en liiiten, liiten spricka i cisternen

 
Men nu är den lagad iaf!

2 kommentarer:

  1. Fy fasiken, som foten ser ut!!! Kan du verkligen gå över huvud taget?!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jarå =) Men vilka skor som helst går inte! Bara sådana med snörning

      Kram

      Radera