onsdag 15 februari 2012

Tack och lov för hemmajobb

Ja, idag var det skönt att kunna jobba hemifrån. Först var jag lite irriterad på det för anledningen är att det ska komma någon från Ifö och titta på min toalett som läcker lite runt vattenanslutningen. Som vanligt har de världens sämsta framförhållning och meddelade igår eftermiddag att de kommer idag mellan 9 och 11... Suck.

Men som sagt, det visade sig vara ganska bra. Igår kväll var jag på sopp-middag hos min faster som fyllt 70 år. Åt en fantastisk god trattkantarellsoppa med lite vitlökscréme. Men... den hade en relativt negativ inverkan på min magsyraproduktion. Slutade med att jag var tvungen att bädda in massor med kuddar i sängen och liksom sitt-sova för att jag skulle kunna sova utan att få kräks i halsen hela tiden. Har sovit så himla dåligt. Antingen har jag vaknat av halsbrännan eller för att jag måste vända mig i sängen (vilket numer gör skitont i bäckenet).

Från att ha haft en drömgraviditet måste jag säga att sista 1,5 veckan har det börjat blivit riktigt jobbigt. Jag har svårt att gå, både på grund av att foglossningarna blivit värre och för att hon trycker neråt så mycket nu att det ilar och gör ont att gå. Sedan har jag mensvärk och sammandragningar mest hela tiden. Fötterna är svullna konstant och jag har ont i ögonen och huvudet till och från. Allt det här är ju helt normalt och jag gissar att det är naturens sätt att motivera en lite inför förlossningen =) Men det är bara att bita ihop. Inte långt kvar nu.

På tal om det, här kommer så de första gissningarna på när MT tänkte komma:

22 februari: Natalie, 48 cm och 3100 gram, snabb och lätt förlossning
25 februari: Jag själv, (mer önskan än vad jag verkligen tror =)), 51 cm och 3350 gram 
1 mars: Dina, 53 cm och 3 600 gram

1 kommentar:

  1. Aaaaw, din stackare!! Jag sätter mitt vad på 29 februari (tänk att föda på skottdagen!!!), 51 cm och 3300 g.

    SvaraRadera