söndag 21 augusti 2011

Eeh, natt-gråtattack...

Visst har jag nämnt tidigare att jag inte tycker att jag har så mycket problem med humöret, utom på natten. Att jag drömmer sjukt aggressiva drömmar bland annat. Det här har alltså börjat sista veckorna.

Inatt drömde jag först att jag sparkade ner en tjej, efter att först ha slitit av henne kläderna (för något hon sagt, kommer inte ihåg vad. Börjar tvivla på min nattliga psykiska stabilitet). Efter det drömmer jag att jag har cancer och en dag kvar att leva, min döda katt (som blev 20 år och dog för tre år sedan) kom för att "hämta mig". Så helt plötsligt kommer en grymt stor grön orm som jag är livrdädd för framslingrande och väser i mitt öra att allt kommer ordna sig, jag kommer att få leva och min bebis kommer få leva. Sedan vaknar jag och bara tokgråter! Alltså ligger i sängen och hulk-gråter i typ tio minuter innan jag somnar om igen.

Eeh... Det är förvisso mer praktiskt att vara humör-labil på nätterna än på dagarna. Men det här börjar bli lite sjukt!

Har ju för övrigt gått in i vecka 13 nu! 12+1 idag.

Hoppas, hoppas allt ser bra ut imorgon på KUB:et.

4 kommentarer:

  1. Hahahaaa! Förlåt att jag skrattar, men jag känner igen mig och har också haft helt sjuuka drömmar. Det är jättevanligt just när man är gravid.
    Jobbigt att drömma så starkt att man blir så skärrad bara. Stackare!
    Själv drömmer jag inte lika starkt längre så det kanske går över? Hoppas det så att du får sova i alla fall. :o)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. =)Skönt att man inte är ensam i psyk-dröm-träsket! Tack för de nattliga lyckönskningarna ska nog gå bra =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nämen usch! Det har jag aldrig hört talas om! Att man kan drömma så hemskt för att man är gravid alltså...det låter ju fruktansvärt! :( Stackare - vi får hopppas att det snart går över!

    Kraaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. du är inte ensam, drömmer var och varannan natt att jag bryter nacken av en släkting och att jag piskar andra släktingar med min nyfödda dotters filtar.. blir bara sjukare och sjukare.. haha.

    SvaraRadera