onsdag 24 augusti 2011

På sydfronten intet nytt

Ja, eller vad man nu ska kalla lilla maggen...

Har i och för sig berättat för tre till på jobbet. Två kvinnor och en man. Kvinnorna reagerar med glada utrop och en del bekymrade frågor (om saknad pappa till barnet och livet som ensamstående förälder, helt motiverade frågor)... Mannen säger; "jaha, grattis" och går och hämtar kaffe =) Det är lite roligt könsstereotypt.

Känns lite skrämmande att börja berätta. Som att jag ska jinx:a alltihop bara genom att börja tala om det för folk. Men psyket är som sagt outgrundligt.

Berättade jag att jag fått sjukgymnasttid på fredag? I vilket fall känns det bra. Jag hoppas få ett sånt stödbälte som jag kan använda när jag går ut och går och deltar i pass på gymmet. Så jag inte får ont efteråt. Lite bra träningstips emottages tacksamt också. Får se vad dom säger.

För det är faktiskt bäckensmärtor jag kännt av, det är jag nästan säker på nu. Något som heter sacroiliacaleden... Intressanta grejer får man lära sig. Har googlat och läst artiklar och rapporter om det och symptomen stämmer väldigt väl. Sedan har jag inte mycket, absolut inte. Men jag har helt klart ont efter en del träningspass, så det känns bra att få lite råd kring det...

Nu till mamma, så någon fler får beundra alla fina UL-bilder jag har =)

4 kommentarer:

  1. va bra att du kollat upp och jag får känna mig lite nyttig som berättade i tid för dig så du slipper samma hell som jag.. att lägga om träningen i tid är riktigt bra.

    Jag gjorde så att jag fixade 3 träningspass för gym där alla var inriktade på överkropp. Dessa tre pass alternerade jag sedan emellan samt ett fjärde pass som var simning utan att använda benen (lät benen släpa efter).

    På¨det här sättet hade jag fyra träningspass per vecka plus att jag ibland var ute och cyklade (men fick lite ont av det också).
    Nu ska vi iförsig inte överdriva min träning utan jag tränade kanske 2-3 gånger i veckan men hade möjlighet till 4 olika pass om jag skulle vilja :)

    SvaraRadera
  2. tack för tipset, och tack för att du sa åt mig att ta det på allvar! För det är klart att jag vill fortsätta träna! ska bli intressant att se vad dom säger imorgon!

    SvaraRadera
  3. mm ja verkligen, du får uppdatera på bloggen

    SvaraRadera
  4. De säger att ju mer ont du har innan förlossningen, desto värre blir återhämtningen. Dessutom kan själva förlossningen bli ett hell. Naturligtvis finns undantag, men generellt är det tydligen så. Se till att träna rätt o du får tillbaks det i tusenfalt.. kram

    SvaraRadera