måndag 22 augusti 2011

MT lever rövare därinne!!

Jajemänn,

Lilla MT levde rövare på KUB-ultraljudet och ville absolut inte fotas i profil. H*n studsade runt som en tok, boxades och gymnastiserade i största allmänhet. Efter att ultraljudskvinnan försökt få h*n att vrida på sig genom diverse buffar fick vi avbryta och jag gick och kissade och fick gymnastisera lite jag med =) När jag åter låg på britsen hade MT bestämt sig för att samarbeta och låg snällt och viftade i profil




Av vad hon kunde se såg allt bra ut, men det finns mycket som inte syns så här tidigt så visst längtar man till rutinultraljudet också och håller alla tummar och tår att allt fortfarande ska se helt perfekt ut! Men hjärtat slog, skallformen såg normal ut, storleksmässigt var MT tom lite större än beräknat (jag är 12+2 enligt mig, men enligt längden är h*n mellan 12+4 och 13+0). Risken för downs bedömdes som extremt låg, jag fick 1:11114. Så nu kan jag fira att jag är förbi de mest kritiska veckorna och MT lever och frodas så här långt!

Jag firade med att vara lite über-positiv i mitt tänkande och köpte mitt första bebisplagg. Förvisso bara en body från H&M men ändå! För mig är det stort!

Jag fick även veta att jag har moderkakan i framvägg och alltså troligen inte kommer känna så mycket sparkar på ganska många veckor. Skönt att veta i förväg =)

Nä, hörrni. Nu ska jag jobba lite till innan jag beger mig till gymmet!

6 kommentarer:

  1. Aaaaaaw, GRATTIS!!! Så himla kul och så glad jag blir!!! <3

    Meeeeegakraaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack! Låg och fånlog hela undersökningen =)

    SvaraRadera
  3. Grattis. Vad glad jag är för din skull.

    SvaraRadera
  4. Visst ser det ut som en Totte!? Ska visa E.
    Närmaste släkting åldersmässigt.Grattis från pappa.

    SvaraRadera