lördag 20 augusti 2011

Morgontest

Tada-tada-tada-tada...


Bikorbonatestet, samma reaktion som vatten. Alltså inte mycket.


Nu testade jag att låta rödkålen dra i tio minuter istället för att att koka den och använde morgonurin. Här är så resultatet;
Blått blev det nu. Fortfarande flicka alltså.

Sedan kanske jag ska förklara bakgrunden till testet, om jag förstått det rätt ska båda proven reagera kemiskt på det ökade progesteronet som en pojke börjar utsöndra i vecka åtta. Resultaten ska enligt mina säkra källor ( ;-) ) bli samma om en vuxen man kissar (samma resultat som om man väntar pojk) eller om en ogravid kvinna gör testen (blir samma resultat som om man väntar en tjej).

Någon frågade om det finns något som tyder på att testet kan fungera. Njae, sådär skulle jag vilja säga. Finns några trådar på familjeliv, gå in och sök på rödkål eller bikarbonat, alternativt googla. Du får säkert upp en del mer eller mindre entusiastiska trådar i diverse forum =)

Så, jag tror fortfarande kille, testerna säger tjej. 50-50 chans som alltid annars alltså =)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar