fredag 12 augusti 2011

fredag och jag vill gå heeem!

I och för sig är det ingen som hindrar mig förutom mitt eget samvete. Jävla samvete =) Har ett väldigt fritt jobb, det har sina för- och nackdelar.

Men nu är det fredag eftermiddag och jag har varit grymt omotiverad sedan lunch. Har inte blivit mycket gjort inte. Men snaaart, snaaart får jag gå hem. Hem till min obstetrikbok som nu kommit till posten! Jag läängtar efter att få sätta tänderna i den!

Jag ger en recension på söndag, då borde jag kommit ganska långt. ska till landet imorgon och kan läsa på bussen. Eller vi får se. För jag har som sagt börjat bli lite åksjuk när jag åker kollektiva färdmedel. Men mina sea bands funkar hyfsat bra.

Imorgon går jag alltså in i vecka 12, början på nedräkningen på sista veckan innan värsta missfallsrisken är över.

Om vi (eller, eeh... Jag, kanske man ska säga) ska diskutera symptom så har jag hela dagen idag (egentligen sedan i onsdags) haft som ilningar/ont upp längs högra sidan på slidan eller vad man ska säga. Svårt att förklara. Som inuti, det ilar liksom uppåt, bara på höger sida. Ingen aning om vad det kan vara? Ligament? Växtvärk? Början på en urinvägsinfektion? Det visar sig... Eller inte =) Blir det värre får man väl ringa gyn och fråga. Det är inte alls kopplat till rörelse. Precis lika mycket när jag bara sitter på häcken i kontorsstolen.

Mathetsen har dessutom numer begränsat sig till förmiddagarna. Redan vid nio-tiden sitter jag och dagdrömmer om lunchen. Så tack och lov äter jag normalt resten av dagen. Så nu borde min exponentiella viktuppgång mattas av till någon form av normal rätlinjig sak. En knäckemacka på förmiddagen håller värsta suget på stången.

Imorgon är det helg igen. Så skönt, så skönt. Och på söndag ska jag få köpa min garderob och en del andra bra grejer. Sedan är lägenheten så gott som klar. Det ska bli så grymt skoj! Jag ska bara fisa runt och njuta hela söndag kväll =)

1 kommentar:

  1. hoppas du får en trevlig helg!
    Ilningarna känns igen, fick dock aldrig reda på vad det var, dock inget farligt :)

    SvaraRadera