onsdag 10 augusti 2011

Onsdag, härliga onsdag...

... eller nåt =)

Helt vanlig dag förutom det fullständiga skyfall som slog till vid lunch. Shit, det var som att sätta på duschen. Två steg mellan trappen och bilen resulterade i dyngsura byxor (hade mitt finfina paraply http://www.senzumbrellas.com/, rekommenderas starkt!) så överkroppen klarade sig hyfsat.

Efter jobbet åkte jag och körde ett Shape-pass på gymmet (det är som funktionell styrketräning med fria vikter, gummiband, stänger och stepbrädor). Det gick väl inte superduper. Min kondis och styrka har verkligen rasat under nästan sex veckors uppehåll. Då har jag ändå hållit igång med långa prommenader. Men det hjälper tydligen inte alls.

Sedan fick jag ont i ligamenten (kanske?) av vissa övningar, som lite kramp/smärta i ljumskarna särskilt på höger sida. Som att något var för kort typ. Så jag vågade inte köra vidare med den övningen då utan gjorde lite andra grejer. Nu har jag lite mensvärk, så jag ska nog ta det lite lugnt när jag känner sådär. Iaf några veckor till tills man är mer på den säkra sidan.

Jag tänker ju inte sluta träna, men när jag känner att det spänner eller drar så slutar jag med den övningen. Efter tips från Natalie gör jag så få övningar som möjligt som belastar bäckenet snett.

Sedan har jag ledsnat på alla vänta-barn-böcker som jag inte tycker har tillräckligt med information om fostrets utveckling och kring vad som händer i min kropp osv. Så nu har jag slagit till och köpt värsta tjockisboken i obstetrik som används av barnmorske- och läkarstudenter =) Den kommer troligen imorgon. Då blir det läsa av!

Min nördighet vet inga gränser när jag blir intresserad av något

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag önskar att jag hade lite av din "nördighet"...men jag litar på att du berättar allt du kan för mig sen när det är min tur! ;)

    Kraaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Öf cörse! Jag räknar ju kallt med att du joinar nästa månad!

    SvaraRadera
  3. Aaaaaaw, TACK!!! <3

    /Anna

    SvaraRadera