måndag 15 augusti 2011

IKEA, helvetet på jorden...

...Eller, kanske inte. Men det var inte en bra IKEA-dag igår. Jag skulle ju åka och köpa min fruktansvärt efterlängtade garderob till sovrummet. Very well...

Åker med mor och hennes väninna med släpvagn till IKEA kungens kurva. Jag brukar inte handla där men vår chaufför ville gärna åka dit. Lång historia kort. Köer överallt, lååånga väntetider, stommarna måste lyftas ner med truck, bara tre trådbackar kvar och när jag äntligen, äntligen ska hämta ut sista grejen, skjutdörrar i varuutlämningen får jag istället... Ett sminkbord! Eh... nej tack.

Ojoj, fel på streckkoder, kvitton och datorsystem, över till byten och återköp, återköp, nytt köp, ny väntan och till slut har jag äntligen alla grejer jag vill ha. Jag och mamma monterar, och monterar, och monterar och när vi båda är helt slut vid åtta är det om möjligt ännu mer kaos i min lilla, lilla lägenhet. Fortfarande inga skjutdörrar på plats, kartonger och kläder överallt. Så nu måste jag åka till IKEA Barkarby och köpa alla trådbackar som inte fanns i kungens kurva samt montera upp skjutdörrarna. Men någon gång i veckan SKA det bli ordning och reda.

För. Det. Har. Jag. Bestämt!

I övrigt har jag nu gått in i vecka 12, 11+2 idag. Den första magiska gränsen (av många) börjar närma sig. Nästa måndag är det dessutom dags för KUB och jag får förhoppningsvis se en levande, välmående liten MT därinne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar