söndag 7 augusti 2011

Renoverar och laddar

Renoverar vidare. Nu närmar det sig. Ett år av renoverande går mot sitt slut! Känns fantastiskt!

Man kan nog säga att jag varit på varenda upptänklig yta som existerar i hela lägenheten förutom badrummet. Jag har flyttat dörrar, byggt väggar, specialkonstruerat lister, målat, tapetserat, sågat, burit och mycket mycket mer. Nästa helg ska jag förhoppningsvis kunna låna en släpkärra och åka till tippen och IKEA för att slänga gammlat skräp och köpa en ny garderob. Sedan ska ni får se bilder. Både före- och efterbilder =) Jag är såå stolt över mig själv (och superhjälte-mamma förstås).

Nästa projekt är badrummet, men jag har inte bestämt om jag ska helrenovera eller bara göra en snyggare "nödlösning". Badrummet är närmare 25 år gammalt, men fint. Vitt kakel med en grå kakelrand, ljusgrått plastgolv. Väldigt diskret. Inget sånt 90-tals babyblått eller persiko-rosa. Men i så fall måste jag köpa en duschkabin för jag vågar inte duscha på golv och väggar längre. Svårt att säga hur tätskiktet fungerar efter ett kvarts sekel. Får suga på den lite. För det är inte billigt att renovera ett badrum och om allt går väl och Mini/Totte dyker upp i mars så finns det ju en del annat att lägga pengarna på.

Dessutom känns det som man vill ha lite buffert på banken med tanke på att räntan kan sticka var som helst och jag bara kommer leva på föräldrapenning...

För övrigt börjar jag jobba imorgon, efter 3 veckor och två dagars semester. Känns som jag haft semester i evighet. Den har verkligen varit toppen! Jag har fått vila, umgås med familj och kompisar, kunnat sola, kolla på film och slappa i massor. Tyvärr trivs jag ju inte skitbra på mitt jobb, men det ska ändå bli skönt att komma in i lite vardagsrutiner.

Förhoppningsvis flyger tiden fram till KUB och RUL vilket är mina två stora milstolpar framöver.

För övrigt räknas Mini/Totte som foster nu. Yäää! Heja MT!

2 kommentarer: