fredag 19 augusti 2011

yrsel!

Fick just precis min första yrselattack, jäklar vad obehagligt det var!

Inte alls som när man ställer sig för fort och det svartnar framför ögonen, det är jag väldigt, väldigt van vid och står bara still tills det försvinner.

Nu hade jag lutat mig fram för att titta på en kollegas dator, reser mig upp går ut i korridoren och känner hur det blir som kolsyra (kan inte förklara det bättre) i nacken som liksom stiger upp över bakhuvudet samtidigt som det känns som jag ska ramla omkull när som helst. Inte svart för ögonen alls, utan bara den obehagliga känslan i nacke och bakhuvud och vetskapen att fortsätter det här till lite starkare kommerjag tuppa av!

Usch

2 kommentarer:

  1. Yrsel drabbas jag av lite då och då. Mitt visar sig som att jag kan stå eller ligga och det känns som om jag åker karusell; rummet snurrar men jag är still. Men det har jag fått förklarat för mig en gång att det kan vara förkylning som har satt sig på balansnerven...så jag har aldrig gått vidare med det...

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Du har inte såna kristallproblem då? Har en kompis som har något vajs med att kristellerna som ska tyda vilken riktning kroppen befinner sig i liksom inte lägger sig rätt. Kristallerna sitter någonsstans i innerörat... Hon får såna yrselattacker ibland att hon måste ligga i sängen i flera dagar.

    SvaraRadera