fredag 19 augusti 2011

Kille eller tjej? Tjej eller kille?

Haha, nu har jag så gjort "the baking soda test" och rödkålstestet som jag hittat på den väldigt vetenskapligt korrekta sajten Familjeliv =)

Bikarbonattestet går till så att du häller 1-2 tsk bikarbonat (inte bakpulver) i ett glas och sedan häller du över ditt kiss (man kan blanda om lite med en sked). Om det bubblar/blir skum/fräser så är det en kille du väntar, blir det ingen reaktion är det en tjej.


Jag fick: Absolut ingen reaktion alls. Hade lika gärna kunnat hälla vatten på.


Rödkålstestet beskrivs lite olika, man ska i vilket fall strimla rödkål. Sedan går åsikterna isär om man ska koka den i vatten tio minuter eller bara hälla över kokande vatten och låta dra i tio minuter (jag kokade), men sedan silar man av spadet och låter det svalna. Blanda lika delar kiss och spad, avläs färgen. Rött/orange/rosa = Kille, lila/blått = Tjej.


Så här ser mitt ut:

Ser ganska lila ut? Eller?


Detta tyder alltså på att jag väntar en tjej. MEN jag är ju så grymt säker på att jag väntar en kille så jag vet inte om jag tror riktigt på det här (Hur kan jag inte göra det, frågar ni er säkert nu. Jag menar Familjeliv är ju en erkännt bra källa för tillförlitligt material? Call me a sceptic)


Jag ska i vilket fall göra om båda testen med morgonurin imorgon, samt med rödkål som fått dra istället för att koka. Sedan kan vi alla förhoppningsvis bara vänta till 5 oktober och mitt RUL för att utvärdera trovärdigheten i dessa två tester!


4 kommentarer:

  1. Vilka roliga test!! Har du hört om någon som testat och det har stämt?

    SvaraRadera
  2. Ska man inte dingla en tyngd i en tråd över magen oxå? Om den cirkulerar eller svänger eller eller eller... ytterligare ett vetenskapligt test det oxå :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Dessa test har jag aldrig hört talas om!! Men det verkar ju onekligen som om det är liten tjej du har i magen! ;)

    /Anna

    SvaraRadera
  4. =) Visst är det roligt att testa! Även om man vet att testen sannolikt inte har någon riktighet i sig alls!

    Jag har hört om trådtestet också, har inte provat det än. Kanske måste vänta tills maggen blivit lite större =) Eller vad tror du JVJK, kan sannolikheten öka med magomfång ;)

    SvaraRadera