lördag 7 maj 2011

Aaaaargh! Denna eeeviga väntan!

Lite frustrerad! Jäkla ÄL, kom nu då!

Börjar tro att det här blir en sån superlång cykel, max är 39 dagar och en sån kommer då och då. Det betyder i så fall ÄL på dag 23 eller 24. Idag är jag på dag 18, den dag gyn trodde som senast på ultraljudet i måndags. Men troligen växer mina ägg lite långsamt, det är väl därför jag har så långa cykler.

Livmodertappen sitter högt, inga ÄL-flytningar (sorry för upplysningen) och supersvaga streck på ÄL-testerna. Jag brukar få lite starkare streck dagarna innan den riktiga höjningen kommer, men ingen skymt än så länge. Vilket troligen ger att jag får ÄL nästa vecka istället, om det blir någon alls den här månaden. Jag frågade nämligen i måndags om min feber kunde ha påverkat äggen, men det gör den tydligen inte. Däremot kan den skjuta upp ägglossningen eller få den att utebli helt. Vi får väl se.

Nu måste jag i vilket fall ge mig ut och köpa mer tester för de tog slut imorse.



1 kommentar:

  1. Usch, den väntan känns som en hel evighet. :( Jag håller tummarna för att du får omslag nu ikväll!!

    /Anna

    SvaraRadera