onsdag 11 maj 2011

ÄL+1...

...Hoppas jag i alla fall. Det är så himla svårt att veta. Men jag känner mig inte lika svullen som igår, men det kanske beror på att jag har lösare sittande byxor, snarare än att något har släppt.

Jag lyckades ta mig hela vägen hem till sängen igår utan att somna, bra jobbat av mig! Fast sedan när man kommer hem så blir man av någon anledning pigg igen... Och sätter igång med att plocka och fixa.

Så, det blev lite sent ändå, men det är ju snart helg för guds skull (jag menar futtiga onsdag, torsdag och fredag kvar bara), då får man sova minsann.

Köpenhamn var ovanligt samarbetsvilligt igår och visade sig från sin bästa sida. Hittills har jag bara besökt denna lyckliga huvudstad när det har regnat, blåst och varit allmänt otrevligt väder. Men nu strålade solen från en klarblå himmel, det var 25 grader varmt och hela stan var ute och åt glass och solade.

Hade min vana trogen packat alldeles för mycket grejer, även om det var datorn och alla jobböcker som vägde mest. Tungt blev det i alla fall. Nästa resa blir det ryggsäck.

Nu tänker ni, vaddå nästa resa?? Har tjejen (kvinnan) inget hopp alls? Vad är det här?

Jag vet inte hur jag ska beskriva det, men det känns liksom inte som det lyckades den här gången. Det gör ingenting, det är skönt att vara tillbaka på banan igen! På kliniken är de ju gulliga och trevliga och stöttande som vanligt (har dom aldrig dåliga dagar?). Diskuterade igenom x:et och då säger barnmorskan att det är ju väldigt ovanligt att få två x... Fast min gyn säger att risken är mycket större för mig nu, när jag har haft ett. tror nog mer på min gyn. Men hoppas naturligtvis att hon på Stork har mer rätt =)

I vilket fall känns det (än så länge) väldigt lugnt, men jag misstänker att den stora symptomletarpaniken slår till om några dagar. Nu har jag dessutom varit "gravid" en gång (fast inte riktigt på rätt ställe), så jag vet vad jag hade för symptom sist. Så rent tekniskt borde det ge sig självt. Får jag samma symptom, booojaaa! Men annars är det bara att testa igen och hoppas på lika bra väder då.

För övrigt tar jag nog en semesterdag nästa gång, sjukt trist och jobbigt att sitta på tåget och jobba.

Hare gött i finvädret!


2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå bra denna gång.

    Håller tummarna.

    SvaraRadera
  2. POSITIVA TANKAR, TACK!!! Det här kommer att gå hur bra som helst - en liten februaribebis är ju inte helt fel. :)

    /Anna

    SvaraRadera