söndag 29 maj 2011

Är det bara jag som inte gillar att segla?

Imorgon ska vi ha "jobb-aktivitet", det är ju lite småskoj med trevliga jobbarkompisar. Men, vi ska segla... Det här har hänt mig förr. Varför ska man alltid segla? Jag gillar verkligen inte att segla. Det är kallt, blåsigt, trångt och när man gjort det i typ tio minuter är det rätt enformigt.

Jag har nämnt tidigare att jag inte gillar kyla va? Jag gillar inte när det blåser heller. Jag gillar i och för sig vatten. Men jag vill njuta av det i en vindstilla vik på en klippa och det ska vara typ 25 grader varmt. En lång sandstrand med vattenutsikt fungerar också. Jag kan till och med köpa en liten porlande bäck på en (solig, varm) skogspromenad.

Jag har i alla fall laddat nu med underställ, tjocktröjor, vantar, sockar och regnjacka. Det är tur att jag inte har anlag för sjösjuka =) Då hade det blivit misär på allvar.

Men sedan är det inte långt till långhelgen, niiice. Då blir det lägenhetsrenovering, lägga-shopping och landet. Ska bli skönt.

5 kommentarer:

  1. Nä usch, det är inte kul att göra saker som "ska vara trevligt" men som man vet från början att man inte kommer att uppskatta...ibland är det dock bara till att "gilla läget"...hoppas att det ändå kan bli liiiite trevligt i alla fall.

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Naaah... eftersom jag får skrämselhicka av havet så gillar jag INTE att segla. Extra kläder kan man ju alltid sätta på sig, men att sitta i en liten båt och titta upp på vågorna? *ryser*

    kram jagvilljagkan

    SvaraRadera
  3. Nejdå, här är en till! Min fd sambo hade segelbåt och jag försökte verkligen lära mig att uppskatta det men det är så tråååååkigt! Jag gillar att vara ute men då vill jag vandra, röra på mig.

    Nåja, det är väll snart över? :-)

    SvaraRadera
  4. Haha =) Tack för peppningarna! Det gick helt ok. Fick hjälpa till att laga mat så det funkade bra, har tom fått lite färg på näsan!

    /Vemvet

    SvaraRadera
  5. Vad bra att det gick bra.

    Nej, segla låter inte roligt så jag håller med dig.

    blogger krånglar igen så jag får skriva via anonym kommentar.

    Dina

    SvaraRadera