torsdag 5 maj 2011

Lite nervös =)

Jag vill verkligen, verkligen helst inte ha omslag på morgonen. Med omslag menar jag alltså att ägglossningtesterna går från negativt (ser ut så här)
...till att bli positivt (då blir det en liten smiley i cirkeln, men det får ni inte se förens mitt test ser ut så =))

Jag är, som jag nämnt tidigare, en planeringsfascist och omslag på morgonen blir betydligt mer stressande. Blir det på kvällen kan jag i lugn och ro (kanske inte riktigt lugn men ändå) boka resor, packa iordning och planera morgondagen. Men det är möjligt att det kanske är nyttigt för mig att det slår om på morgonen då. Barn är väl inte riktigt lika planeringsbenägna och det kanske är bäst att börja vänja sig...

Som ni förstår så väntar jag fortfarande på ägglossning.

Jag blöder lite fortfarande efter undersökningen i måndags, har mailat dem nu för att höra så att det inte betyder att nåt är på tok. Troligen inte, men man är ju lite nojig =)

Får se om gyn ringer idag

Verkar som att skitvädret börjat stabilisera sig, heja sommaren!






4 kommentarer:

  1. Och jag som bor så nära föredrar på morgonen för då kan jag fortfarande jobba på förmiddagen...;) Jag har blivit inseminerad på förmiddagen en gång och efter det hade jag ett bokat besök - jag var inte hemma förrän 18.30 på kvällen... :(

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hehe, du har det bra ändå. Sist jag åkte lämnade jag lägenheten åtta på morgonen och var hemma vid tolv på natten igen...

    Men vi har det bättre än bebisfrön (en annan blogg jag följer) som bor i norrnorrnorrland...

    SvaraRadera
  3. Lite tips: kolla alla restider i förväg... buss, tåg, flyg eller hur du nu reser. Jag blev själv jättestressad när det visade positivt på morgonen då jag skulle åka 2:a gången, jag hade bara en halvtimme på mig att bli klar för att hinna till flyget i tid. Så innan det blev dags för min 3:e resa kollade jag och skrev upp alla flyg och tågtider i förväg och jag lade fram allt jag ville ha med mig också flera dagar i förväg när jag sedan fick positivt (också denna gång på morgonen) så blev jag inte alls stressad utan var mer förberedd och det kändes mycket bättre.

    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  4. Bra tips =) Tack det ska jag göra!

    SvaraRadera