fredag 27 maj 2011

Den nya diagnosen, hypokondriker

Tempen sjunker (36,9 idag, ska ner till 36,6 ungefär då är det som vanligt mellan mens och ÄL), brösten ömmar mindre, magkatarren kan börja behandlas med Omeprazol igen, däremot kvarstår det onda i vänster sida som jag haft sedan före ägglossningen. Fortfarande mycket blod för att vara jag (vårstädningen fortgår)

Så igår kväll började jag klämma lite på det "onda" och hittar som en sena(?)/muskel(?)/ligament(?) (vad är det för skillnad på en sena och ett ligament?) som är asspänd! Som en jäkla fiolsträng är den. Den går typ mellan höftbenet och pubisbenet. Vad det beror på har jag ingen aning om, men det verkar alltså som paniken över ett nytt x som jag haft i typ två veckor beror på... En sträckning, eller överbelastning eller vad det nu kan vara =)

Hahaha!

Sicko-hypokondri-jag... Jag som aldrig varit hypokondriker tidigare. (Natalie, nu ger jag dig en match)

Har dessutom bokat tid hos min fin-gyn på CD 14 för att titta efter från vilken sida jag ägglossar från. Nu ska jag vara hård med mig själv, inte åka om det är från vänster. Ni kanske tycker det är självklart, men man vill ju bli gravid NU! Inte vänta. Men inga fler sådana här två veckor med ångesten liggandes i maggropen. Då får man vänta istället. Tåååååålamoooood! Det är min nya grej =)

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Det är lätt att bli hypokondriker när man hela tiden går omkring och känner efter! Men vad fasiken, är det inte värre än så!! ;) Lycka till med tålamodet! :)

    Kraaaaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hejdu! Sist jag skulle logga in mig för att kommentera klickade jag bort "behåll mig inloggad" rutan (eller hur det nu är formulerat) och då funkade det plötsligt... Värt att testa!

    hälsningar från en som tycker det är skööööööönt att komma åt igen!!
    kram

    SvaraRadera
  3. welcome welcome in i den underbara hypokondrivärlden ;)

    fast jag är bara rädd för dödliga sjukdomar som AIDS, böldpest och liknande :)

    SvaraRadera