torsdag 26 maj 2011

Mensmensmens!

...Man kan ju tro att jag skulle tycka det var negativt att få mens, och på sätt och vis är det ju naturligtvis det. Men eftersom jag redan var säker på att det inte var någon graviditet denna gång så är det oerhört skönt att mensen kommit igång inatt så jag kan sluta oroa mig för ett utomkveds!

Dessutom kom den med bravur(?!), vi pratar meeensväääärk. Jag har vaknat flera gånger inatt av den och nu på morgonen fick jag ta en alvedon.

Nu kanske några riktiga mensvärksveteraner skrattar rått, EN alvedoon!!?? Men jag ska till mitt försvar säga att jag nästan aldrig har mensvärk. Speciellt inte sedan x:et. Jag har heller inte blött särskilt mycket alls efter det. Min gyn sa att min slemhinna nästan var lite tjock när jag var där för några månader sedan. Så nu hoppas jag att det rensar ut ordentligt därinne. Man kan se det lite som en storstädning inför när Skurt ska flytta in om några veckor. Eller hur? vem gillar inte en ordentlig flyttstädning?

Så, hörrni, idag är jag mycket gladare och lugnare och ser fram emot de kommande veckorna!

Löööve!

3 kommentarer:

  1. Så härligt att höra!! Nu kör vi - nästa gång fastnar det!!!

    Kraaaaaaaam,

    Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken lättnad!
    För det är det alltid, att få ett ordentligt besked är alltid bättre än halvdana tecken.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är glad!!
    kram

    SvaraRadera