torsdag 19 maj 2011

ÄL+9 Lite bättre idag

Och jag har dessutom fått min första officiella följare =) Välkommen R, jag vet ju att ni är många fler som läser bloggen och kommenterar (vilket jag är så himla glad för!) och jag har inte klurat ut vad Blogger menar med följare. Men den där fina gröna-gubbe-symbolen med "följare" skrivet efter har jag aldrig haft tidigare.

Idag är livet lättare. Jag vet inte varför, läget är ju precis detsamma. Men jag tittade iaf på mina excel-ark igår (jag ÄLSKAR excel, jag har nämnt min list-besatthet tidigare och excel är fantastiskt att göra listor och budgetar med...och symptom-diagram... Jag är en ärkenördsingenjör emellanåt). I vilket fall så har jag en budget över mina sparkonton och hur många försök jag har pengar till nu.

Jag har till tre försök till, lätt. Men sedan har jag ett "lägenhetskonto" också, som jag sparar för att ha om något händer med läggan som behöver fixas. På det kontot har jag närmare 50 000:- också. Så krisar det och jag behöver göra 6 försök till, eller kanske IVF så finns det sparpengar till det också. Så nu är jag lite lugnare. På nio försök borde det bli bebis... Kontrollfreaket i mig blir lugn av siffror...

Däremot ar jag senaste dagarna följt en helt fruktansvärd blogg, där paret efter hur många IVF-försök som helst blir gravida men på RUL upptäcks att barnet är svårt missbildat i hjärnan och de måste ta bort det i vecka 19... Helt fruktansvärt. Kommer man någonsin kunna slappna av?

Man får tvinga sig själv

4 kommentarer:

  1. Nej, man kommer aldrig kunna slappna av. Det kommer alltid finnas något att oroa sig för - först för att bli gravid, sen att _förbli_ gravid, sen för förlossningen, för spädbarnstiden, första skoldagen, första moppen, första förhållandet, första fyllan, första arbetsdagen, sista arbesdagen och första pensionsdagen...

    kramar

    SvaraRadera
  2. Phu, det låter jobbigt...men jag VILL HA DET!!!! :)

    Visst är det kul med läsare och deras kommentarer!?! Jag tycker nästan att det är lite tråkigt när man går in och ser att man har haft läsare men ingen har skrivit något...fast det gör ju inte alltid jag heller...

    /Anna

    SvaraRadera
  3. =) Det är underbart med kommentarer, speciellt eftersom jag bara får bra och fina sådana!

    Jo, jag vill också ha det. Idag vart jag riktigt förbannad över att det tar sådan tid! Och då har det desssutom inte ens gått speciellt lång tid. Stackars, stackars alla dom som väntar flera år!

    R: Ja, blogger har verkligen inte skött sig på slutet. Jag ska försöka ta brort dig, men eventuellt måste jag blockera dig. Jag tror det är lättare att du "slutar följa" mig... Jag tror man gör det från sin den där listan man har på bloggar man följer...

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera