söndag 22 maj 2011

ÄL+12, skittestdag

...eller det är ju inte testdag idag egentligen, men på ÄL+12 bör man nog kunna ana ett streck iaf om allt står rätt till.

Men det gör man inte som ni säkert förstår. Inte ett spår.

Fem minuter efter jag ser det idiotiska tomma testet ringer en av mina kompisar i stan och berättar att... Tada! Hon är gravid! Jag skojar inte, fem minuter.

Superledsen... Förstås

Åker till mamma för att äta middag. När hon följer mig till tåget blir vi tokosamms för att jag är dum och säger att jag inte tycker hon tröstar så bra. Skitdumt, men hon är lite mer tips- och rådtypen, inte den som säger; men nästa gång fungerar det! Snart bli du mamma du med! Fast jag vet att det kanske inte är sant.

Just idag behövde jag liksom bara bli struken medhårs och få höra någon tala om att det ordnar sig, snart! Jag vet ju att hon säger det jag behöver höra och inte det jag vill höra. Men jag har liksom ingen annan jag kan prata med om det här. Men jag VAR dum och när jag skrev att jag var ledsen för att jag gjort henne arg så skrev hon "jag blev inte arg, jag blev ledsen. Jag hör av mig en annan dag". Så nu är jag ledsen för det också.

Jävla skitdag

10 kommentarer:

  1. Ah..*kramaom*

    Det blir battre, det blir det alltid. Men fan vad jobbigt det ar innan dess, onskar du slapp det.

    Kram igen!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag vet ju att ni vet hur det känns.

    SvaraRadera
  3. Nämen...:( Ibland kan det bli så himla fel...min mamma är också ganska praktisk och säger inte heller; men nästa gång går det! Så jag vet faktiskt hur du känner...men jag har ju andra som jag kan prata med som säger så till mig istället. Men du! Det ordnar sig!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. åh vad trist :( jag är stor akupunktur förespråkare. Om inte bara för att man slappnar av, ifall man gillar det förstås. Jag låg och sov hos min akupunktör två ggr i veckan i fem veckor innan. och jag åkte till Malmö några dar innan ÄL så jag slapp kliva upp i ottan och stressa ner. det är ju itne alla som har den möjligheten, men ifall det går så kanske det skulle vara mindre stressigt. Hursom!Jag säger också att det ordnar sig!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Kanske ska prova akupunktur eller liknande. Om inte annat för att slappna av lite.

    Tack

    SvaraRadera
  6. Kan inte låta bli att skratta lite samtidigt... min mamma är oxå en lösare snarare än en peppare. Och jag blir lika ledsen alt förbannad varje gång hon inte bara kan klappa om och säga att _det ordnar sig_. Men inte slutar jag väl be om tröst för det?!

    Jag har ingen egentlig tröst att ge, som får det att kännas bättre här och nu. För skitminus är skitjobbiga. MEN jag vägrar tro något annat än att det kommer att lösa sig!!! Vi kanske måste öva oss i tålamod först?

    varma kramar

    SvaraRadera
  7. Skönt att höra att det finns fler fixarmammor. Tack för omtanken.

    Kram

    SvaraRadera
  8. usch de är inge skoj att få "fel" tröst när man är rirkigt deppig.. blä blä blä
    din mamma är stark hon glömmer bort det där super fort och sen är ni sams och det är inte mer med det PUNKT. :) glöm det och gör lite feel good saker istället, titta på ett avsnitt av gilmore girls och sen avrundar du med 3 avsnitt vänner, till det skall du avnjuta en 100 eller varför inte 200 g karl fatzer (hur stavas det egentligen).. och vin borde du ha till men hmm det är nog dumt för då blir du bara bakisdepp imorn, nä drick en massa vatten och thé istället.. ja det är bra. Och så tar du en skogspromenad och blir lugn och harmonisk av det..

    om inte det funkar tar du tåget till gbg och kommer ut till oss, fast du får hänga med jesper för jag jobbar ju nu, men han är skit rolig att vara med.. fast du får nog mest jobba med huset isåfall för det är typ det han och lillen gör på dagarna

    kraaaaam

    ps, jag korrläser inte.. samt att jag skriver innan jag tänkt klart
    ds

    SvaraRadera
  9. =) Tack gumman, du känner mig väl. Har faktiskt precis tränat, druckit te och ätit 100 gram Karl Fatzer-choklad.

    Jag har faktiskt funderat på att komma och hälsa på snart. Någon helg sådär, så man hinner umgås lite! Vilka helgen framöver har ni inbokade? (Fram till slutet på juli skulle kanske vara bra att veta =)) Maila mig!

    Kram

    SvaraRadera