fredag 20 maj 2011

ÄL+10 Den oänderliga konversationen...

Plats: Min hjärna

När: 24 timmar om dygnet, eller kanske 16,5 timme per dygn plus 7,5 timmes sömn

Medverkande: Det Sunda Förnuftet (DSF), Det Idiotiska Hoppet (DIH)

DIH: Men hörru, brösten är ju skitömma nu, om man trycker så här på sidan av dom så känns det precis som när vi var gravid sist!

DSF: Njae, alltså chilla lite nu va, om du kollar i kalendern så ser vi att vi alltid får ömma bröst innan mens. Till och med upp till en vecka före. Och det gör faktiskt inte ont när vi ligger på mage eller korsar armarna framför bröstet. Det gjorde det sist.

DIH: Fast alltså, det är ju mycket tidigare än sist ju...

DSF: Ja, fast då hade vi ett utomkveds så det räknas inte, då bli allt lite konstigt.

DIH: Men! Vi har varit alldeles yra i flera dagar och idag på träningen såg du stjärnor när du gjorde burpees! Ha!!

DSF: Fast det har faktiskt varit skitkonstigt väder de senaste dagarna, högtryck och lågtryck om vart annat, vi får alltid lite konstigt blodtryck då. Dessutom hade vi druckit för lite.

DIH: Men idag har mensvärken varit liiiite, liiiite starkare, eller hur! Och det är faktiskt 5 dagar tills vi ska testa!

DSF: Vi har för tajta jeans. Dessutom får vi mensvärk innan mens, kolla kalendern för bövelen! Sluta tjata!

DIH: MEN! Vi har haft typ halsbränna och känt det som vi har magkatarr igen, kanske liiite, liiiite illamående. Förklara det!!

DSF: Meeen åååååh, vi HAR ju magkatarr ju!

and on, and on, and on....

5 kommentarer:

  1. *fniss* Ah, precis sa! Sa bra du beskriver det! Herregud, man kan bli galen av mindre.
    Haller tummarna for dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag fnissade oxå... den där konversationen har jag haft några gånger oxå!! Men den har tenderat att bli tystare allt eftersom. Jag har till slut insett att min jäkla kropp gör vad den känner för ändå!! (vilket f ö ibland tycks vara "hur förvirrar jag JVJK så mkt som möjligt?")

    kramar!

    SvaraRadera
  3. I know the feeling...så håller jag också på för tillfället...när jag väl tänker på det vill säga - denna gången är jag annars väldigt, väldigt lugn...

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Hahaha förlåt men jag kan inte låta bli att skratta! SOM jag känner igen mig... så där håller jag också på efter varje försök!!
    Jag håller tummar och tår för dig!

    SvaraRadera