tisdag 31 maj 2011

Trött, trött, trött

Idag orkar jag knappt hålla ögonen öppna, det är tydligen jobbigt att segla (/laga mat, jag fick hjälpa till att laga mat alltså, vilket var skoj. Dessutom gav tiden i köket att jag slapp kräft-looken som mina kollegor ståtade med idag =))

Dessutom testade jag då akupunktur idag för första gången. Tyvärr var väl hon som gav den inte toppen, verkade lite förvirrad och hade lite svårt att svara på frågor. Ska be att få killen dom hade där nästa gång. Kände inte så mycket men somnade heela tiden när jag låg där på britsen. Blir sängen tidigt ikväll.

Jag har fortfarnde ont till vänster men vet inte riktigt vad det beror på. Ska till gyn på onsdag nästa vecka, hon får kolla lite extra där så det inte är nåt. Annars är det väl bara en ovanligt irriterande sträckning.

Fick lite "kost-restriktioner" av dom på akupunkturstället. Det var ord och inga visor. INGET kaffe, inte juice, inte min aloe vera (för magen), så lite mjölkprodukter som möjligt, ingen vitlök, inget immunförsvarshöjande (typ proviva) och så vidare, och så vidare... Det är tusan trist att försöka bli gravid. Det är tur att det är värt det =)

Men så tänker jag på min polare, ni vet hon som ringde och berättade att hon är gravid fem minuter efter mitt negativa test, hon rökte (har slutat nu förstås), drack vin, drack MASSOR med kaffe och vart på smällen på tre röda ändå... I höstas när jag blev gravid var jag inte så restrektiv, drack två koppar kaffe om dan, tänkte inte överdrivet mycket på vad jag åt... Ska man verkligen tro på alla de där kostråden?

3 kommentarer:

  1. Jag tror man ska göra/äta det som känns rätt för en själv. En kompis till mig drack massor med mjölk och cola och hade inga problem med att bli gravid, tre gånger dessutom.

    SvaraRadera
  2. =) Ja det är nog bäst.

    Har du sett att jag försökt få tag på dig? har mailat den gmail du har i bloggen också. Jag skulle vilja att du ställer in blogger så man kan skicka kommentarer anonymt till dig, för blogger-nicket funkar skit rent ut sagt och jag kan då inte lämna kommentarer till dig!

    /vemvet

    SvaraRadera
  3. Tror som Storken, man ska ta ill sig de råd som känns rätt. Knarkare blir ju gravida... Jag drog ner på kolhydrater, efter att ha läst en dansk bok. Men mjölkprodukter uteslöt jag inte. Jag slutade dricka kaffe och alkohol.

    SvaraRadera