tisdag 17 maj 2011

ÄL+7

Jahapp, runt den här tiden borde ägget fästa om det blivit något. Jag har läst allt mellan 3 och 10 dagar. Men tydligen är det vanligast att det händer mellan 5-10 dagar efter ägglossningen. Inga såna känningar hittills iaf.

Om man nu känner det? Men "folk" (läs; de på Familjeliv) brukar säga att det känns som ett hugg eller stick. Jag har bara den gamla hederliga molvärken som hängt i 1,5 vecka nu.

Ni vet den där reklamen som dom har på tv nu om sjukt bra upfinningar som inte är gjorda än, (men tills dess har företaget någon bra lösning på problemet, jag vet faktiskt inte ens vad det är för några...) bland annat är det en kille som råkar köra in i pappas garage och demolera allt. Men pappa har en "rewind"-dosa som fungerar så att man kan spola tillbaka händelsen till innan det hänt och stoppa den. En sån dosa vill jag ha nu, men en sån som spolar framåt. Idag är jag verkligen skitless på att vänta. Vänta på mens, vänta på undersökningar, vänta på att metotrexatet ska gå ur kroppen, på ägglossning, på plus...

Men, eftersom livet är livet och jag trots mitt effektiva sinnelag inte kan påverka tidens gång (tyvärr) så är det bara att räkna ner. Men snart är det helg (igen, som sagt bara 3,5 arbetsdag kvar)... Helgen går fort. Sedan är det nästan dags för test och sedan är det bara två-tre veckor kvar tills jag kan åka igen om det inte funkar...

Wee, eller nåt.

6 kommentarer:

  1. På StorkKliniken sa de till mig att ägget fäster sig någon gång mellan dag 6 och 9 - så då ska man även undvika att ha sex...;) En av mina närmsta vänner har 3 barn - de två första gångerna kände hon ett stick men med den sista graviditeten kände hon inget alls så det är nog väldigt olika det där. Idag har jag känt stick...men det är lite tidigt så det var nog vanligt önsketänkande...;)

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Haha, som att det skulle vara risk för sex? Det är väl för tusan därför vi är där =) För att vi INTE har sex...

    Eller, ni andra kanske har sex... not me. Fast det kanske skulle vara skoj

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att hitta fler bloggar om singelmammor, eller i alla fall blivande :) Jag håller verklige tummarna för dig och hoppas att det blir ett stort plus snart!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. varför inte ha sex under de dagar då ägget kan fästa?

    SvaraRadera
  5. MD: Hej och välkommen. Vi hade kontakt på familjeliv precis när du plussade. Jag låg "en vecka efter" dig så att säga. Men det slutade i x:et jag skrivit om tidigare. Det är så roligt att allt har gått bra för dig!

    Natalie: Ingen aning! Har aldrig hört det förut... Snoppen kanske skrämmer ägget =)

    SvaraRadera
  6. Jaaaa, vad var det hon sa när jag frågade om det; det är onödigt att "störa" ägget när det ska till att sätta sig. Men, det är ju hur många som helst här i världen som har sex just de dagarna och ändå blir gravida... För oss inseminationstjejer måste ju allt, allt, allt vara så optimalt som möjligt så det är säkert därför.

    /Anna

    SvaraRadera