lördag 14 maj 2011

ÄL(?) +4

...och Blogger verkar vara tillbaka på banan efter en MASSA strul under senare delen av veckan. Som flera av er säkert märker så försvann alla era kommentarer på mitt förra inlägg. Men jag har läst dem och uppskattar dem ändå!

Det här verkar ha varit en väldigt konstig ägglossning. På Stork tyckte de att allt såg fint och "ägglossningsaktigt" ut, men jag har haft väldigt ont, speciellt på vänster sida. Jag har nojjat som en galning att det är ett nytt x, men när jag faktiskt använder hjärnan så inser jag ju att det är lite väl tidigt för att känna det. I och för sig vet jag att jag kände av mitt förra bara 1,5 vecka efter inseminationen, även om jag inte visste det då.

Däremot undrar jag om jag hade någon ägglossning alls. Igår testade jag med ett ägglossningstest igen, bara för att jag fortfarande hade så himla mycket känningar och det var nästan lika starkt som i måndags... Mycket mysko... Så det kan nog vara så att det aldrig lossnade nåt och äggstockarna har försökt jobba på att "få iväg det", eller vad jag ska säga.

Så, summa kardemumma... Chanserna för en bebis denna månad är nog nära noll. Men jag har redan siktet inställt på juni!

Natalie ville ha en mer översiktlig bild av min symptomutveckling, så här kommer ett excel-ark =)

5 kommentarer:

  1. mycket bra!!! me sooo like :)

    SvaraRadera
  2. Positiva tankar!! Det sägs ju att man kan känna ett "stick" när ägget sätter sig men jag antar att det inte är en sån smärta... Lycka till!!

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Hehe, tack Natalie, visst är den fin. Tyvärr tillåter inte blogger direkt koppling till Excel (stor brist i systemet måste jag personligen säga), så det blir lite suddigt iom att jag måste spara bilden via en skärmdump och sedan via paint...

    Anna: =) tack för peppningen, men det är inte direkt ett stick utan en konstant värk som jag haft sedan förra söndagen. Men det är verkligen ingen fara. Jag har pengar och tid. Jag försöker igen!

    SvaraRadera
  4. det finns ingen inbyggd diagram-variant i blogger så du slipper konvertera?

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna för dej och det är inte kört förrän den röda tanten sjunger:)

    SvaraRadera