söndag 23 oktober 2011

Borta bra men hemma bäst!

Har haft en bra helg i Götet, men visst känns det att man inte är hemma och kan ta saker i sin egen takt. Framför allt sova i sin egen säng! Det var nog ett väldigt bra beslut att beställa hotell vid nästa kursresa till Lund. Att sova hos min lillebror är trevligt men foglossningarna gör verkligen att jag inte kan sova varsomhelst längre. Under helgen har fler och fler filtar och täcken fått bäddas ner under lakanet för att göra madrassen jag sovit på liiiite mjukare. Har aldrig problem med hårda sängar annars, men hård säng gör numer att jag automatiskt rullar över på rygg och hamnar jag på rygg får jag sammandragningar och då vaknar jag. Så lägger jag mig på sidan, men rullar över på rygg, får en sammandragning och vaknar...

Mage går inte heller att sova på om underlaget är för hårt, MT gillar det inte alls! Då börjar det ninjakickas på hög nivå. Än så länge tycker inte jag att det är obekvämt, men tydligen blir det lite trångt.

Nu rullar tåget ut från Göteborgs centralstation! På väg hem! Sköönt!

Än så länge verkar det lugnt här i vagnen också. Jag märker att när jag blir trött har jag väldigt svårt för mycket ljud. Har i vilket fall laddat med dator och såna hörlurar man stoppar in i öronen så jag kan lyssna på det jag VILL lyssna på om det nu skulle bli livat ändå.

Nä... Nu blir det choklad och bokläsning tror jag. Skriver mer imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar